×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دانستنی هایی از جنس دارچین

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، نعمت‌اله مرادی با اشاره به این‌که در طب سنتی طبیعت دارچین را گرم و خشک در درجه سوم می‌دانیم، اظهار کرد: دارچین نشاط آور، درمان کننده برخی عفونت‌ها و پادزهر سموم معدنی، حیوانی و نباتی بوده و باعث تقویت قلب، مغز، کبد و معده می‌شود.

وی ادامه داد: دارچین نیروی بینایی را افزایش داده و داروی مفیدی برای کاهش نفخ بوده و رطوبت‌های مغزی که به صورت ترشحات پشت حلقی دیده می‌شود و شکل مزمن شده آن، یعنی سینوزیت، از مشکلات بزرگ بهداشت و سلامت بشر امروز است، را درمان می‌کند.

مرادی تأکید کرد: آثار مفید دارچین در کاهش قند خون و درمان دیابت، کاهش وزن، کمک به گوارش غذا، سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، کاهش مشکلات قاعدگی، و درمان اضطراب ثابت شده‌ است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که از دارچین در فرآورده‌های دارویی مؤثر در بیماری‌های روحی ـ روانی مانند تپش قلب، ترس، وسواس، جنون و همچنین برخی بیماری‌های ریوی و تنفسی مانند سرفه‌های مرطوب و خلط دار، تنگی نفس و گرفتگی صدا استفاده می‌شود، ادامه داد: همچنین دارچین آثار خوبی در تقویت کبد و رفع بیماری‌های آن، بهبود زخم‌های عفونی، کاهش رعشه، درمان سکسکه، سنگینی سر و برخی سردردها و دردهای رحمی دارد.

وی افزود: دارچین ادرارآور و قاعده آور، رفع کننده برخی از بیماری‌های سوداوی مانند وسواس و جنون و برطرف کننده بدبویی دهان بوده و در برخی بیماران مبتلا به آسم و دارای خلط غلیظ در سینه مفید است.

مرادی تصریح کرد: دارچین را می‌توان به‌عنوان ضد درد، آلرژی‌زا، بی‌حس کننده، ضداسهال، ضد تهوع، ضدهیستامین، ضدلوسمی، ضدتب، ضدزخم، ضداسپاسم، ضدویروس، قابض، ضدقارچ و کاندیدا، معرق و کاهنده پرفشاری خون، حشره‌کش و کاهنده چربی به کار برد.

وی در رابطه به افراط در مصرف دارچین، تأکید کرد: استفاده از داروهای طبیعی، حتماً نسبت به داروهای شیمیایی و صناعی اولویت دارد اما لزوماً در همه موارد جایگزین آن‌ها نمی‌شود و لازم است در امر بهداشت و درمان از هرگونه افراط و تفریط پرهیز شود.

مرادی بیان کرد: مصرف خودسرانه داروهای گیاهی نیز مانند داروهای شیمیایی باعث عوارضی می‌شود که گاهی می‌تواند بسیار زیان بار و جدی باشد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: مصرف مقادیر زیاد دارچین می‌تواند باعث تپش قلب، بی خوابی و افسردگی و بروز عوارض، به خصوص در افراد دارای مزاج پایه گرم و خشک شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.