×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دارچین؛ مقابله با انواع عفونت ها و ویروس ها

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، گفت: دارچین پایین آورنده قند خون بوده و برای مقابله با انواع عفونت‌ها و ویروس‌ها بسیار مفید است.

نعمت‌الله مرادی در رابطه با خواص دارچین، اظهار کرد: چوب دارچین از درخت دارچین گرفته می‌شود که معمولاً بومی هِند است اما در سیستان و بلوچستان نیز وجود دارد، اکنون ماده‌ای ‌به شکل حلقوی در بازار است که شبیه دارچین است اما دارچین بریده بریده شکل است.

وی ادامه داد: دارچین مقوی کبد است، یعنی برای درمان و تقویت کبد می‌توانیم از چوب دارچین در غذاها استفاده کنیم، گرم و خشک بوده و ماندگاری آن زیاد است و البته باید دقت کنیم تا اگر قصد خرید از عطاری‌ها را داریم، برخی که دارچین را بیرون از مغازه می‌گذارند و آفتاب می‌خورد، باعث کم شدن خاصیت آن می شود.

مرادی با اشاره به این‌که اگر دارچین را جلوی نور قرار ندهیم تا ۱۵ سال می‌توانیم از آن استفاده کنیم، عنوان کرد: دارچین برای انواع عفونت‌ها بسیار خوب است و اکنون موضوع ویروس کرونا مطرح است و دارچین برای این عفونت و ویروس بسیار مفید است و می‌توانیم آن را در دهان گذاشته و مزه مزه کرده یا به صورت دمنوش استفاده کنیم.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و مزه مزه کردن آن باعث از بین بردن بوی بد دهان می‌شود، حکما استفاده از دارچین را به عنوان سرمه نیز نام برده‌اند؛ البته به دلیل اینکه طبع گرم دارد، توصیه می‌شود افراد گرم مزاج مانند جوانان که مستعد جوش زدن بدن بوده و کبد گرم دارند، استفاده نکنند.

وی افزود: افراد مسن که مزاج و کبدشان سرد شده و قوت هضم آنها کم است می‌توانند استفاده کنند؛ افراد دارای میگرن باید کمی مراقب  باشند؛ چراکه ممکن است در برخی افراد شدت میگرن را زیادتر کند.

مرادی بیان کرد: از روغن دارچین نیز می‌توانیم استفاده کنیم؛ به ویژه برای افرادی که دارای رعشه، پارکینسون و ضعف قوه اعصاب هستند بسیار مفید است؛ به این شکل که روغن را ماساژ دهند.

این متخصص طب سنتی  تأکید کرد: دارچین پایین آورنده قند خون است و به دلیل اینکه تبع گرم دارد و افراد دیابتی معمولاً سرد هستند، افراد دارای قند خون بالا با مشورت پزشک خود مقداری دارچین را در غذا مصرف کنند.

وی تصریح کرد: مصرف دارچین به شکل متناوب عیب ندارد اما به طور مداوم بیماری زاست، کم نیستند افرادی که در سن جوانان بوده و  زیاد مصرف می‌کنند و این کار باعث بی‌خوابی  و عصبانیت می‌شود و یا در برخی ایجاد جوش شده و اگزما را تشدید می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: توصیه می‌کنیم این ادویه همراه با غذاهایی که هضم سختی دارند؛ مانند کله پاچه استفاده شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.