×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های میامی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، علی‌اصغر محمدی افزود : امسال در سطح ۸۴ هکتار از گلستان های میامی ، گل محمدی برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه گلستان های محمدی ۴۰ هکتار به صورت آبی و ۴۴ هکتار بصورت دیم کشت شده است اظهار داشت: گل سرخ محمدی با دارا بودن مزایای بسیار، گیاهی با اهمیت محسوب می‌شود.

محمدی با بیان اینکه طرح توسعه کشت گل محمدی از چهار سال قبل در منطقه سرحدات میامی شروع شد گفت: این گیاه نسبت به کم‌ آبی مقاوم است و در مناطق باز و آفتاب‌گیر کشت آن توصیه می شود.

وی ادامه داد: برداشت گل محمدی تا حدود بیستم خرداد در شهرستان میامی ادامه دارد.

کاشت گل محمدی در مناطق خشک و کم‌آب با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی و نیازی که به کاشت محصولات کشاورزی کم‌آب احساس می‌شود سبب شده تا کاشت گیاهان دارویی و به‌ویژه گل محمدی بهترین جایگزین برای محصولات پرمصرف آبی شود.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۳۹ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.