×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توزیع ۸تن بذر تاغ بین مردم میامی جهت بیابان زدایی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل ا ز خبرنگار مهر، محمدعلی رضایی صبح سه‌شنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه در منابع طبیعی میامی، ضمن بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی میامی به‌صورت مشارکتی با دامداران منطقه به کشت گیاهان دارویی اختصاص‌یافته است، ابراز کرد: گیاهان دارویی به‌واسطه نیاز به آب اندک و ارزش‌افزوده بالا می‌توانند در اقتصاد محلی نیز علاوه بر جلوگیری از بیابان‌زایی تأثیر بسزایی داشته باشند.

وی بابیان اینکه یکی دیگر از اقدامات منابع طبیعی در حوزه مقابله با بیابانی شدن مراتع در میامی، توزیع هشت تن بذر تاغ بین دامداران بومی است، افزود: این اقدام برای مبارزه با بیابان‌زایی و تثبیت شن‌های روان صورت می‌گیرد.

رئیس منابع طبیعی میامی گفت: در این راستا ۷۸۰ هکتار تاغ کاری در روستاهای کلاته سادات، بکران، پویه و ری‌آباد کشت شده‌اند همچنین در این سه منطقه یک هزار و ۴۰۰ هکتار کنترل هرزآب صورت گرفته است.

رضایی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ فقره دادخواست توسط منابع طبیعی و دستگاه قضائی در میامی تنظیم‌شده است، ابراز کرد: ۸۵ حکم خلع‌ید و جلوگیری از دست‌اندازی به اراضی ملی در این بازه زمانی به نفع اداره منابع طبیعی میامی صادرشده است.

وی بابیان اینکه تعداد آرای صادره از محاکم قضائی امسال ۱۰۶ فقره و تعداد شکوائیه ارسالی به دادسرا ۵۳ فقره را شامل می‌شود، ابراز کرد: در سال جاری هفت فقره محموله قاچاق تاغ با ۵۵۰ اصله درخت شناسایی و تحویل مراجع قضائی شده است.

رئیس منابع طبیعی میامی در ادامه از اجرای طرح کاداستر در ۱۴۰ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان خبر داد و تاکید کرد: تا کنون سه فقره سند تک‌برگی کارداستر اراضی ملی اخذ شده است.

رضایی ابراز داشت: منابع طبیعی میامی همچنین در سال جاری به ۴۰۰ استعلام واصله از دادگستری، ادارات و صنعت و معدن پاسخگو بوده و بیش از ۱۴۰ هزار هکتار سند اصلاح و تک‌برگی در قالب طرح کاداستر در حال صدور است.

وی در خاتمه از توزیع ۴۱ هزار اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام برای جلوگیری از فرسایش خاک و ضرورت درختکاری انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.