×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاه دارویی آنغوزه در  ۲۰۰ هکتار از مراتع شهرستان میامی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محمدعلی رضایی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی امسال در مراتع شهرستان میامی اجرا شده اظهار کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های بهبود و اصلاح و توسعه پوشش گیاهی در مراتع قشلاقی شهرستان انجام شده است.

وی افزود: کشت گیاهان دارویی در مراتع کال تاغی امسال با مشارکت دامداران محلی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده است.

وی با اشاره به سابقه کشت آنغوزه در این مراتع خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته در ۴۵۰ هکتار از این مراتع با گیاه دارویی آنغوزه کپه کاری شده بود که کشت موفقی نیز بوده است.

رضایی هدف از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی را بهبود وضعیت معیشتی دامداران و بهره‌برداران، و همچنین ذخیره مؤثرتر نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش و تخریب عرصه‌های طبیعی برشمرد و اظهار کرد: شهرستان میامی ظرفیت بالایی در کشت گیاهان دارویی دارد.

وی افزود: عرصه‌های مرتعی یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی برای بهره‌ برداران بومی به شمار می‌رود و معیشت جمعیت قابل توجهی از کشاورزان و دامداران به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن وابسته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با اشاره به عملیات اصلاحی در مراتع این شهرستان، اضافه کرد: افزایش جمعیت کشور به‌ویژه در سه دهه اخیر ، فشار فزآینده‌ای بر منابع و مراتع موجود آورده و این روند مراتع را دچار آسیب و تخریب فراوان کرده و از این‌رو اجرای طرح‌های اصلاح و مدیریت مراتع به منظور حفظ منابع موجود و احیاء عرصه‌های تخریب‌شده امری ضروری است.

آنغوزه از گیاهان چتری است که از خواص درمانی زیادی برخوردار است.

این گیاه دارویی ضد اسپاسم و ضد نفخ دستگاه گوارش است. رفع بیماری های تنفسی و گوارشی با منشأ عصبی، درمان التهاب گلو و رفع گرفتگی صدا، ضد کرمک (اکسیور) و انگل های کبدی و…از دیگر خواص و مزایای این گیاه دارویی است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.