×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعطای بورس تحصیلی «دکتر امیدبیگی» به مستعدان‌ برتر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در سال‌های اخیر و بر اساس رویکردهای جدید بنیاد ملی نخبگان، به منظور پاسداشت مقام علمی شخصیت‌های اثرگذار در کشور، جایزه‌های علمی متناسب با رشته‌های تخصصی این مفاخر به صاحبان استعداد برتر اعطا می‌شود. در همین راستا، بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌ و بویراحمد فراخوان جایزه علمی پروفسور امیدبیگی را اعلام کرد.

حمدالله اکوانی؛ رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌ و بویراحمد در همین رابطه گفت: به منظور تکریم و الگو سازی از نخبگان، شخصیت‌های علمی و افراد صاحب‌ نام و همچنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان دانشجویان، اساتید و فرهیختگان، این جوایز به صاحبان استعداد برتری که دارای فعالیت‌های خاص و اثرگذار باشند، تعلق می‌گیرد.

وی افزود: کمک هزینه تحصیلی، جایزه تحصیلی، پژوهانه تحقیقاتی و نظایر آنها با هدف تشویق، ترغیب و حمایت از نوجوانان و جوانان مستعد، تحت عنوان «بورس تحصیلی» به نام افراد حقیقی و حقوقی خوش‌نام و دارای سابقه درخشان در زمینه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، تعریف و به صورت بلاعوض به دانش‌آموزان و دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود.

اکوانی ادامه داد:  با همکاری و تعامل بین این بنیاد، شرکت دارویی زردبند و مجمع خیران نخبه‌ پرور فارس، به پاس تلاش‌ های دکتر امیدبیگی از بنیانگذاران شرکت زردبند که عمر خود را صرف کسب فناوری‌های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی و نشر این علم و تجربه کرده است، جایزه‌ای علمی به نام این محقق اعطا خواهد شد.

وی یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک از دو جایزه دیگر در حوزه علوم‌ انسانی و فرهنگ و همچنین حوزه کشاورزی و صنعت در استان رونمایی می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان استان تصریح کرد: این جایزه در سال ۱۴۰۰ به برگزیدگانی از میان مخترعان یا دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری از دانشگاه‌های استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد و یا متولدین این دو استان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های کاربردی با موضوعات «شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی» و «فرمولاسیون داروهای گیاهی» تعلق می‌گیرد.

اکوانی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیر ماه برای بهره‌مندی از این جایزه، اقدام کنند.

  1. فهیمه نیک زاد

    سلام. وقت شما بخیر
    برای شرکت در این رقابت و بهره‌مندی از این موقعیت باید به کجا مراجعه کنیم؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.