×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مزاج خود را بشناسید

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، نعمت‌اله مرادی با اشاره به این‌که اساس پیشگیری و درمان در طب سنتی براساس شناخت مزاج‌ های چهارگانه است، اظهار کرد: در واقع هر فردی برای حفظ تندرستی خود و همچنین برای درمان باید مزاج پایه و مزاج عارضی خود را بشناسد تا بتواند تغذیه و سبک زندگی خود را براساس آن تنظیم کند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه اکثر مردم کشورمان به‌دلیل عدم شناخت مزاج خود، به‌صورت روزانه از مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی استفاده می‌کنند که هیچ سازگاری با مزاج آن‌ها ندارد و همین امر باعث شده این دسته از افراد یا در معرض ابتلا به انواع و اقسام بیماری‌ها قرار بگیرند یا به بیماری‌های مختلفی مبتلا شوند.

مرادی تصریح کرد: ما در کل چهار مزاج گرم و خشک، گرم و تر، سرد و تر و سرد و خشک داریم که توجه به آن‌ها در زندگی روزمره دارای اهمیت است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: افراد دارای مزاج گرم و خشک یا صفراوی، لاغر اندام بوده و رنگ چهره متمایل به زردی دارند، تحمل گرما را نداشته و خواب کمی دارند، عطش زیاد و دهانی خشک دارند، زود عصبانی شده و زود آرام می‌شوند، افرادی پر جنب‌ و جوش و پرانرژی هستند.

وی در رابطه با افراد دارای مزاج گرم و تر یا دموی، بیان کرد: افرادی هستند درشت‌ اندام، دارای پوستی سرخ و سفید و موهایی پرپشت، تحمل گرما و سرمای زیاد را ندارند اما در کل تحمل سرما برایشان راحت‌تر است، انسان‌هایی شجاع و جسور و مهربان بوده و معمولاً پیشرو و رهبر گروه هستند.

مرادی با اشاره به خصوصیات افراد دارای مزاج سرد و تر یا بلغمی، عنوان کرد: این افراد چاق با پوست سفید و موهایی کم‌ پشت هستند، کمتر تشنه می‌شوند و دهان مرطوبی دارند، افراد کم‌انرژی، صبور و آرام هستند.

این متخصص طب سنتی در رابطه به افراد دارای مزاج سرد و خشک یا سوداوی، بیان کرد: افرادی لاغراندام و کم‌خواب، معمولاً با پوست تیره و خشک هستند، دقیق، منظم و محاسبه‌گر هستند.

وی تأکید کرد: البته این خصوصیات کلی است و برای تشخیص دقیق‌تر حتماً باید به یک متخصص حاذق طب سنتی مراجعه کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.