×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تقویت سیستم ایمنی با اصلاح مزاج و سبک زندگی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مینا موحد با اشاره به اینکه در زمینه عوامل موثر بر بهبود کرونا در طب سنتی تحقیقات علمی و استانداردی هنوز به طور کامل و قطعی انجام نشده است، اظهار کرد: حتی اگر داروی اثر بخش خاصی برای عده ای داشته و مفید قلمداد شود، به معنی اثربخشی همگانی آن نبوده و چنانچه بدون مشورت با پزشک متخصص مصرف شود چه بسا ممکن است عوارضی ایجاد کند. زیرا مهمترین عامل در انتخاب دارو از دیدگاه طب سنتی مزاج بیمار و مزاج بیماری است.

این متخصص طب سنتی افزود: در حال حاضر با توجه به تنوع گسترده علایم کرونا (هم علایم گرمی و هم علایم سردی) و درگیری افراد مختلف اعم از سرد یا گرم مزاج با این ویروس، نمی توان برای این بیماری مزاج قطعی تعیین کرد، بنابراین طب سنتی می تواند با اصلاح مزاج و اصلاح سبک زندگی به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

وی با بیان اینکه بازار سود جویان طب سنتی همچنان داغ است و فرصت طلبان به شایعات دامن می زنند، گفت: شایعاتی که برای درمان کرونا با دود اسپند، سرکه، زنبور درمانی و یا گیاهان دارویی و … منتشر می شود، غیرعلمی است و تاکنون هیچ تحقیق علمی ثابت شده ای در این زمینه انجام نشده است.

متخصص طب سنتی دانشکده طب سنتی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره ناشناخته بودن ویروس کرونا، تصریح کرد: وقتی هنوز از نحوه عملکرد ویروس کرونا اطلاعات کاملی وجود ندارد، امکان ارائه راه حل درمانی وجود ندارد، اگرچه ممکن است در این زمینه فرضیه هایی مطرح شود، اما تا زمانی که آزمایشات علمی به طور دقیق انجام نشده باشد هیچ ادعایی پذیرفته نیست.

 

خود داری از مراجعه به مراکز غیر معتبر برای درمان کرونا

وی از مردم خواست از مراجعه به مراکز غیرمعتبر و افراد غیرمتخصص برای درمان کرونا به طور جدی دوری کنند و افزود: به عنوان یک متخصص طب سنتی تاکید می کنم که اطلاعات مورد نیاز از سایت های معتبر مانند دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت دریافت شود.

وی همچنین با تاکید براینکه طب سنتی می تواند به تقویت مزاج کمک شایانی کند، تصریح کرد: متخصصان طب سنتی بر این باور هستند که با تقویت مزاج، سیستم ایمنی نیز تقویت می شود. تشخیص مزاج و درمان اختلالات احتمالی مزاجی با اصلاح سبک زندگی و دستورات دارویی از جمله اقدامات قابل ارائه با طب سنتی است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.