×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قطع خونریزی با گیاه انجبار

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر طیبه شاهی گفت: اَنجبار که با نام‌ دیگر اناریف هم شناخته می‌شود، گیاهی است که طبیعت آن سرد و خشک بوده، برای قطع خونریزی به ویژه خونریزی از شش‌ها مفید است و اسهال‌های صفراوی و مزمن را درمان می‌کند.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این گیاه برای رویاندن گوشت تازه در محل زخم ها مفید است، افزود: انجبار ضدعفونی کننده و ضد غلبه دم بوده، برای رفع سوزش مجاری ادراری و بواسیر اثربخش است. از این گیاه برای ناراحتی‌های حلق، لوزتین و سفت شدن لثه‌ها نیز استفاده می‌شود.

دکتر شاهی با بیان این‌که ضماد ریشه انجبار درمان‌کننده آبسه‌ها است، بیان کرد: این گیاه برای تسکین التهاب صفرا و خون و بیماری سل مفید است. مقدار خوراک روزانه این گیاه را ۴ تا ۵ گرم (پودر گیاه) است؛ برای تهیه دم کرده به نسبت وزن بدن از ۱۵ تا ۴۰ گرم ریشه انجبار در یک لیتر آب جوش استفاده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، وی خاطر نشان کرد: همچنین برای تهیه عصاره ریشه انجبار یک واحد از آن با ۸ واحد آب مقطر مورد نیاز است. ریشه نیم کوب شده انجبار را به مدت ۱۲ ساعت در ۵ واحد از آب مقطر خیس کرده و با فشار، صاف می‌کنند. تفاله باقیمانده را در ۳ قسمت آب باقیمانده خیسانده و آن را نیز صاف می‌کنند. سپس دو بخش صاف شده را مخلوط کرده و می‌گذارند تا ته‌نشین شود. قسمت صاف روی آن را برداشته و در حمام ماریه تا حد عصاره تبخیر می نمایند تا قوام آید. مقدار خوراک از این عصاره به نسبت وزن بدن بین ۱ تا ۱۰ گرم است.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.