×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضربه به صنعت گیاهان دارویی با خام فروشی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، «میثم مجیدی‌زاده» افزود: استفاده روز افزون از گیاهان دارویی برای مصارف مختلف ازجمله داروسازی، طب سنتی، صنایع غذایی و … نقش این گیاهان را در چرخه اقتصاد جهانی پر رنگ‌ تر کرده است. به‌همین دلیل، تجارت و صادرات گیاهان دارویی، یکی از مؤلفه‌های تعیین‌کننده برای حضور در بازارهای جهانی است و در این راستا نیز در کشورمان تلاش‌های زیادی برای رشد کشت این گیاهان انجام شده است.

وی درباره سطح زیرکشت گیاهان دارویی اظهارداشت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی بر اساس آمار دفتر طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، در سال۹۷ حدود  ۲۵۰ هزار هکتار بوده که در برنامه‌ ریزی سال جاری، توسعه کشت به میزان ۲۵ هزار هکتار دیگر نیز در دستور کار قرار دارد؛ البته این سطح مربوط به آن دسته از گیاهان دارویی است که توسط بهره‌ برداران به‌ صورت زراعی تولید می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه گیاهان دارویی تصریح کرد: اگر بخواهیم اشاره‌ای به سطح زیر کشت داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم حدود ۵۷ درصد از سطح زیر کشت گیاهان دارویی به محصول زعفران، ۱۱درصد به گل محمدی و ۳۲درصد به سایر محصولات گیاهان دارویی اختصاص دارد.

مجیدی زاده گفت: طبق سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، سطح زیر کشت گیاهان دارویی تا افق۱۴۰۴ باید به ۵۰۰ هزار هکتار برسد که این سطح با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور، خیلی دور از ذهن نیست.

اکنون دو هزار و ۲۰۰ گونه گیاهان دارویی در کشور مغفول واقع شده اند که تنها سه گیاه دارویی زعفران، گل محمدی و زیره سبز مورد توجه قرار دارند که سالانه ارز آوری خوبی از این محل برای کشور دارد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.