×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات گیاهان دارویی خراسان رضوی به بیش از ۴۰ کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، معاون بهود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که گیاهان دارویی خراسان رضوی به بیش از ۴۰ کشور صادر می‌شود افزود: پنج کارخانه در زمینه فرآوری گیاهان دارویی در این استان فعالیت دارد که سه کارخانه از این تعداد جزء پیشرفته‌ ترین کارخانه‌های کشور است.

غلامحسین ساربان با بیان این که از مهمترین اقلام گیاهان دارویی کشت شده در این استان می‌توان به خاکشیر، ختمی خبازی، رازیانه، زیره سبز و تخم شربتی اشاره کرد گفت: این استان با ۲۳ هزار هکتار زیر کشت زیره سبز بیشترین سطح زیرکشت این محصول در کشور را دارد.

وی ادامه داد: براساس برنامه پنج ساله، توسعه سالانه هزار تا هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان از ۲ سال پیش در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیشتر زیره سبز تولیدی به بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شود و قیمت بسیار مطلوبی دارد.

ساربان افزود: همه تولید گیاهان دارویی استان به غیر از زعفران در سال ۹۹ معادل ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن بوده که ۲ هزار و ۴۳۵ تن معادل ۸.۵ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.