×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی خراسان رضوی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، علیرضا خادم پیر اظهار داشت: شهرستان گناباد یکی از شهرهای مهم برای ما بوده و با توجه به دروازه ورودی به استان خراسان رضوی توجه خاصی به آن داریم.

وی ادامه داد: سعی شده به شهرداری‌های این شهرستان کمک‌ هایی داشته باشیم که به شهرداری کاخک ۵۰۰ میلیون تومان و ۵۰ هکتار زمین از منابع طبیعی برای تولید گیاهان دارویی که درآمد پایدار برای شهرداری خواهد داشت اختصاص یافته است.

قطعا بهبود وضعیت تولید گیاهان دارویی با این توضیحات می‌تواند نقش بسزایی در شرایط فعلی اقتصادی کشور در رونق تولید و همچنین اشتغالزایی داشته باشد.

امری که در سال‌های اخیر در خراسان رضوی با جدیت دنبال شده و سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه گیاهان دارویی صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم با بیان این که گیاهان دارویی خراسان رضوی به بیش از ۴۰ کشور صادر می‌شود افزود: پنج کارخانه در زمینه فرآوری گیاهان دارویی در این استان فعالیت دارد که سه کارخانه از این تعداد جزء پیشرفته‌ترین کارخانه‌های کشور است.

غلامحسین ساربان با بیان این که از مهمترین اقلام گیاهان دارویی کشت شده در این استان می‌توان به خاکشیر، ختمی خبازی، رازیانه، زیره سبز و تخم شربتی اشاره کرد گفت: این استان با ۲۳ هزار هکتار زیر کشت زیره سبز بیشترین سطح زیرکشت این محصول در کشور را دارد.

وی ادامه داد: براساس برنامه پنج ساله، توسعه سالانه هزار تا هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان از ۲ سال پیش در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیشتر زیره سبز تولیدی به بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شود و قیمت بسیار مطلوبی دارد.

ساربان افزود: همه تولید گیاهان دارویی استان به غیر از زعفران در سال ۹۹ معادل ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن بوده که ۲ هزار و ۴۳۵ تن معادل ۸٫۵ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی هم ادامه می‌دهد: اشتغال پایدار یکی از مهمترین مزایایی است که می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی کسب کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.