×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گل‌ محمدی در شهرستان ملایر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سید مهدی میرباقری،  به ۱۳۰ هکتار سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان ملایر اشاره و اظهار کرد: با توجه به بحران آب و اصلاح الگوی کشت، طی سال های اخیر کشت انواع گیاهان کم‌ آب‌ بر از جمله زعفران‌، گل محمدی، انواع گیاهان دارویی‌ پسته و بادام مورد توجه قرار گرفته و شهرستان ملایر از نظر سطح زیرکشت و تولید گل محمدی رتبه نخست را  استان همدان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۷ نفر به طور مستقیم و حدود ۴۵۰ نفر به طور غیرمستقیم در زمینه کشت گل محمدی در این شهرستان مشغول به کار هستند، مطرح کرد: برداشت گل محمدی از اراضی ملایر از نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه آغاز شده و پیش‌ بینی می‌شود امسال ۱۷۵ تن گل محمدی برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر ادامه داد: امسال با توجه به کاهش بارندگی ها، پیش بینی می شود نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۱۰ درصدی برداشت گل محمدی در شهرستان باشیم.

وی با اشاره به وجود یک کارگاه گلاب گیری در روستای خردمند از توابع شهرستان ملایر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گل محمدی به صورت غنچه، گل تر و گل خشک تولید و سپس با فرآوری و تبدیل به گلاب در کارگاه‌ گلاب گیری روستای خردمند و یا به صورت سنتی و توسط مشاغل خانگی، در بازار فروش عرضه می‌شود.

میرباقری به برنامه‌ های جهاد کشاورزی در جهت توسعه سطح زیرکشت گیاهان کم آب بر از جمله گل محمدی اشاره و تصریح کرد: جهاد کشاورزی تسهیلات کم بهره با سود ۴ درصد را برای کشت گیاهان دارویی دیم و آبی درنظر گرفته است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه سیتا(سامانه تسهیلات جهادکشاورزی) نسبت به ثبت نام و بهره مندی از این تسهیلات اقدام کنند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.