×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۲۵ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تولید بیش از یک تن بذر گیاهان دارویی در آذربایجان‌ شرقی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، اکبر فتحی اظهار کرد: بذور تولید شده گیاهان دارویی از جمله سیاهدانه، زیره سبز، بادرشبی، زنیان، انیسون، رازیانه و بالنگو بوده که بین کشاورزان علاقه مند آذربایجان شرقی توزیع شد و بر این اساس پیش بینی می شود امسال حدود ۴۰۰ هکتار به مساحت گیاهان دارویی استان افزوده شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای اصلاح الگوی کشت، اضافه کرد: حدود ۶۰۰ هزار اصله نشاء گیاهان دارویی سازگار با منطقه از جمله اسطوخودوس، رزماری، زوفا، سنبل‌الطیب، آویشن، بادرنجبویه، گل راعی و گل گاو زبان در این واحد گلخانه ای به روش علمی و کنترل شده در بسترهای کشت تولید و بین متقاضیان ۲۱ شهرستان استان توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: تغییرات اقلیمی در سال های اخیر، کاهش منابع آبی، کمک به اشتغال زایی در مناطق روستایی به ویژه برای زنان و جوانان روستایی، ترویج کشت و جایگزینی گونه های گیاهان دارویی دارای ارزش افزوده بالا از جمله مزایای پرورش گیاهان دارویی در آذربایجان شرقی است.

فتحی ادامه داد: بر این اساس سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برای اولین بار با مشارکت و همکاری بخش خصوصی اقدام به تامین و تولید بذر و نشا گونه های مختلف از گیاهان دارویی سازگار با شرایط اکولوژیکی استان و بومی سازی کرده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: از دیگر مزایای تولید بذر و نشا در آذربایجان شرقی می توان به استاندارد سازی تولید از اولین حلقه (نهاده بذری و نشا گیاهان دارویی)، اشتغالزایی، نظارت فنی بر مراحل تولید و توزیع، کاهش هزینه حمل و نقل و جلوگیری از افت گیرایی نشاها به علت بعد مسافت نام برد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.