×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت بهاره گیاهان دارویی در چالدران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، جلال زاده با تاکید براینکه کشت این گیاهان دارویی برای اولین بار در سطح چالدران و به همت بنیاد علوی و همچنین با مشارکت کشاورزان منطقه صورت گرفت، افزود این اقدام با هدف اصلاح الگوی کشت، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت کشاورزان شهرستان کشت می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه، در فاز اول در کشت بهاره بیش از ۳۰ هکتار در چالدران زیر کشت گیاهان دارویی می رود، اظهار کرد: گونه های مزیت دار مثل آویشن باغی، سیاه دانه، اوسطوخودوس، بادرنجبویه، پنیرک، گل گاو زبان و ارقام دیگر گیاهان دارویی زیر کشت رفتند.

معاونت اشتغال دفتر بنیاد علوی در چالدران تاکید کرد: بنیاد علوی در زمینه کشت این گیاهان دارویی ضمن پرداخت ۵۰ درصد هزینه کشت بعد از برداشت محصول نیز اقدام به خرید تضمینی آن خواهد کرد که دراین راستا بنیاد علوی اقدام به تامین نهاده به صورت بذر و نشاء کرده و برگزاری کلاس های آموزشی پیش از کشت را برگزار کرده است.

وی اظهار کرد: رسته ملی گیاهان دارویی در کشور یکی از رسته های شغلی و اولویت دار مجموعه بنیاد علوی است که امسال در ۲۰ شهرستان محروم کشور تحت پوشش بنیاد علوی اقدام به فعالیت کرده ۲ هزار از اراضی کشاورزی زیر کشت انواع گیاهان دارویی رفته که در این زمینه برای ۱ هزار ۷ نفر ایجاد اشتغال شده است.

به گفته معاونت اشتغال دفتر بنیاد علوی در چالدران فاز دوم کشت این گیاهان دارویی که در فصل پاییز امسال انجام خواهد گرفت بیش از ۴۰ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت انواع دیگر گیاهان دارویی قرار خواهد گرفت.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.