×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گل محمدی در طارم

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیروس پناهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برداشت گل‌محمدی در شهرستان طارم، اظهار کرد: در سال‌جاری ۵ بهره‌بردار طارمی مزارع خود را به کشت گل‌محمدی اختصاص دادند و کار کاشت این محصول در شهرستان از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است. همچنین ۲ سالن فرآوری نیز در زمینه گل‌محمدی در شهرستان طارم  فعالیت می‌کند.

وی افزود: سطح زیر کشت گل‌محمدی طی سال‌جاری در شهرستان طارم ۷ هکتار است که به ازای هر هکتار یک تن گل‌محمدی تولید شده و در مجموع ۷ تن گل‌محمدی از مزارع شهرستان طارم برداشت شد. همچینن هر یک کیلو گل‌محمدی تبدیل به یک کیلو گلاب می‌شود و مقدار گلاب تولیدی شهرستان نیز ۷ تن است.

این مسئول با بیان اینکه سالن‌های فرآوری در زمینه گلاب‌گیری، تولید اسانس، عرق گیری و بسته‌بندی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: گل‌محمدی در روستاهای دستجرده و ایچ کشت شده است که هر کیلو گل‌محمدی با قیمت ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که  این قیمت کمی پایین است و گلاب نیز به ازای هر لیتر بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پناهی ادامه داد: اعتباری در زمینه کشت گیاهان دارویی به شهرستان اختصاص داده شده که برای حمایت از بهره‌برداران گل‌محمدی و گسترش آن در شهرستان در زمیته خرید نهال و اقدامات کاشت آن هزینه خواهد شد.

کارشناس مسئول باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: گل‌محمدی یکی از انواع گیاهان دارویی است که در شهرستان کاشت می‌شود و گیاهان دیگر همچون زعفران، آویشن و … نیز در شهرستان  کاشت می‌شود. همچنین در سال‌جاری نزدیک به ۹ هکتار از اراضی شهرستان به کاشت زیره سبز نیز به صورت دیم و کشاورزی قراردادی اختصاص یافته که در این زمینه با کشاورزان قراردادی بسته شده تا این محصول در زمان برداشت حتما خریداری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.