×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کرم دور چشم عصاره شنبلیله تا تولید قرص گیاهی خمیر دندان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، بیست و سومین دوشنبه‌ های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز دوشنبه با معرفی ایده های استارتاپی برای جذب سرمایه گذار به صورت مجازی برپا شد و ایده هایی در این رویداد معرفی شدند که در ادامه به ارایه توضیحاتی در مورد آنها می پردازیم.

 

کپسول گیاهی روتین یا ویتامین p

محمد فتاحی دانشیار دانشگاه ارومیه و یکی از اعضای این تیم استارتاپی در خصوص این محصول گفت: روتین به عنوان ترکیبی آنتی اکسیدان شناخته شده که مانع فعالیت اکسیدان هایی (رادیکال های آزاد) می شود، این رادیکال های آزاد موجب آسیب سلولی، تغییر ژنتیکی دی ان ای و تسریع فرآیند پیری می شوند.

وی بیان کرد: این محصول برای درمان انواع بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون و واریس، آنتی اکسیدان و افزایش دهنده ایمنی و افزایش دهنده کارایی و ویتامین c کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه درخواستی مورد نیز ۳۳ میلیارد ریال است، گفت: بازار جهانی آنتی اکسیدهای طبیعی در سال ۲۰۲۹  به ۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

داروی گیاهی بهبود کبد چرب

داوود سلیمانی متخصص تغذیه، رژیم درمانی و مکمل های غذایی فراسودمند و مجری طرح استارتاپی در خصوص این محصول گفت: این داروی گیاهی، کپسول مکمل برای کمک به درمان کبد چرب، حاوی آنتی اکسیدان برای حمایت از کبد، پشتیبانی از سم زدایی سالم و عملکرد طبیعی کبد است که با استفاده از بره موم زنبور استخراج شده است.

وی بیان کرد: امروزه درمان موثری برای بیماری کبد چرب تعریف نشده است و اصلاح سبک زندگی و رژیم درمانی مهمترین استراتژی درمانی برای این بیماری معرفی شده است.

وی اظهار داشت: استفاده از مکمل های طبیعی می تواند در درمان این بیماری موثر باشد که یکی از این ها بره موم طبیعی است. برای این بیماری پروپولیس یا همان بره موم زنبور عسل می تواند در درمان موثر باشد.

وی یادآور شد: در مطالعات انجام شده خاصیت ضد فیبروز کبدی برای این دارو دیده و در کارآزمایی بالینی اثبات و در مجلات نیز اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری در خصوص بیماری کرونا نیز در حال آزمایش است، افزود: برای تولید این دارو ۳۳ میلیارد ریال هزینه نیاز است.

 

کرم دور چشم گیاهی حاوی عصاره شنبلیله

معین مسجدی مجری طرح در خصوص این محصول گیاهی گفت: محصول تولید شده، امولژل ضد چروک و روشن کننده دور چشم حاوی عصاره استاندارد شده بذر شنبلیله است.

وی بیان کرد: تولید داروهای پوست بر پایه فرآورده های گیاهی ماهیت اصلی این استارتاپ است.

مسجدی ادامه داد: پایه گیاهی، مدت پایداری بالا، عصاره گیری ارزان و درصد عصاره پایین، استفاده از گیاه بومی ایران، ضد چروک و روشن کنندگی، میزان درصد پایین فاز روغنی کرم، سبک بودن کرم روی صورت از نقاط قوت این محصول است.

وی با اشاره به اینکه ایران هفتمین مصرف کننده محصولات و لوازم آرایشی در دنیا و دومین مصرف کننده بزرگ خاورمیانه بعد از عربستان است، گفت: ارزش بازار این محصولات در ایران ۳۴۰۰ میلیون دلار است که این محصول می تواند درصد خوبی از این بازار را به دست آورد.

وی یادآور شد: تولید محصول آبرسان صورت و ماسک بستن، منافذ باز صورت و تولید شامپوی شستشوی پلک چشم حاوی عصاره مرکبات از دیگر محصولاتی است که در آینده تولید خواهد شد.

 

کرم ترمیم کننده حاوی بره موم و آلوئه ورا

مجید خلیلی پژوهشگر طب سنتی و گیاهان دارویی، یکی از اعضای این تیم استارتاپی در خصوص این محصول گفت: در تولید این کرم از بره موم زنبور عسل و آلوئه ورا استفاده شده است که خواص ترمیم کنندگی و مفید بودن آن برای پوست در دنیا اثبات شده است.

وی بیان کرد: امروزه مشکلات پوستی با توجه به شیوع کرونا در دنیا به یکی از معضلات بهداشت و درمان کشورها تبدیل شده است و این مشکل در آینده بیش از پیش نمود خواهد کرد.

وی گفت: محصول تولید شده دارای قابلیت ترمیم پوست، درمان ترک های پوستی، جلوگیری از چروک و افتادگی، بازسازی و تغذیه پوست، رفع التهابات پوستی و روشن کنندگی است.

وی یادآور شد: ارزش بازار جهانی مراقبت از پوست ۱۴۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ بوده و ارزش بازار محصولات مراقبت از پوست در ایران نیز حدود ۳۳۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ بوده است که در سال ۲۰۲۰ به ۴۲۸ میلیون دلار رسیده است.

 

قرص گیاهی خمیر دندان

سینا دریتیم از اعضای این تیم استارتاپی در خصوص این محصول گفت: محصول تولید شده قرص سفید کننده و پاک کننده دندان به شکل قرص های جویدنی عرضه شده و می تواند جایگزینی مناسب برای خمیر دندان باشد.

وی افزود: حمل آسان در کمپینگ ها، مورد توجه هتل ها با توجه به قیمت پایین و تنوع بالا، آلودکی میکروبی کمتر به دلیل جامد بودن، صرفه جویی در مصرف از مزیت های رقابتی این محصول نسبت به خمیر دندان است.

وی یادآور شد: این محصول در مقایسه با مشابه خارجی خود تنوع زیاد در طعم های نعنا، توت فرنگی، ذغالی، لیمویی و همچنین تبدیل راحت تر به شکل خمیری دارد.

وی یادآور شد: این استارتاپ برای تولید محصول خود، به سرمایه ۵۰۰ میلیون تومانی نیاز دارد.

 

کپسول عصاره هسته انار

علی اصغر همتی یکی از اعضای این استارتاپ در خصوص این کپسول گیاهی گفت: این استارتاپ توانسته محصولی را از عصاره دانه انار استخراج کند که خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی نسبت به نمونه های مشابه دارد. این محصول به شکل کپسول عرضه می شود.

وی بیان کرد: ایران سومین کشور تولید کننده انار در جهان و اولین صادر کننده است. در دنیا از اجزای انار استفاده های دارویی فراوانی می کنند ولی متاسفانه در ایران از اجزای انار مثل هسته، برگ، پوست آن کمتر استفاده می شود.

وی یادآور شد: هسته انار دارای مواد موثره کالیک اسید است که در بیماری التهابی و درمان آن موثر است، بسیاری از بیماری ها که بشر با آن درگیر است شامل التهابات مختلف است که از همه جدیدتر بیماری کووید ۱۹ است که با شروع یک التهاب در بدن شروع می شود. اگر بتوانیم سیستم ایمنی یا مواد مخربی که توسط سیستم ایمنی آزاد می شود کنترل کنیم، می توانیم بسیاری از بیماری ها را درمان کنیم.

وی گفت: ضدالتهاب، آنتی اکسیدانت، ضد رادیکال های آزاد، امکان فرمولاسیون به اشکال مختلف دارویی، امکان استفاده در گروه وسیعی از بیماران، قیمت مناسب، استفاده از مواد طبیعی برای فرآوری و ساخت دارو، مواد اولیه در دسترس و بومی از ویژگی های این مکمل گیاهی است.

وی یادآور شد: بازار فرآورده های دارویی مکمل تغذیه ای با عملکرد تقویت سیستم ایمنی بدن بیش از ۷۶۳ میلیارد ریال در سال است و در ایران نیز بازار رو به رشدی دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.