×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمامی عطاران در مشهد دو سال آموزش دیده اند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، سید حسین بخارایی جمعه شب در حاشیه نخستین همایش تخصصی طب سوزنی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۵۰۰ عطاری در شهر مشهد فعال است و متصدیان این عطاری ها به مدت دو سال دوره های کاربری، مشاوره و بهره وری را گذرانده اند.

وی برنامه آموزش عطاری ها در مشهد را از سال ۱۳۸۶ عنوان کرد و افزود: برنامه های آموزشی برای عطاری ها از جمله اقدامات منحصر به فرد اتحادیه گیاهان دارویی مشهد در سطح کشور است.

به گفته وی، اتحادیه گیاهان دارویی مشهد در سال ۱۳۸۰ از اصناف خواربار فروشی و لبنیات جدا شد و به صورت مستقل فعالیت خود را شروع کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در گذشته اکثر عطاران در مشهد بی سواد بودند ولی در این مدت همزمان با گذراندن آموزش های تخصصی، این افراد مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم نیز گرفتند.

بخارایی خاطر نشان کرد: فردی که می خواهد مجوز عطاری بگیرد، اگر زیردیپلم است باید پنج سال سابقه کار در این حرفه را داشته باشد و اگر مدارک دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس را داراست، می بایست به ترتیب دو سال، یک سال و شش ماه سابقه کار داشته و از سوی دیگر ۸۰۰ ساعت دوره های تخصصی عطاری را نیز گذارنده باشد.

رییس اتحادیه گیاهان دارویی مشهد، حوزه فعالیت عطاران را در قالب فروش داروهای گیاهی، مشاوره و درمان بیماریها عنوان کرد.

وی درپایان گفت:عطاری ها متولیان به حق طب سنتی هستند و حداقل یک هزار و ۴۰۰ سال است که فرامین طب اسلامی و سنتی را معصومانه به دوش می کشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.