×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه باغ و گیاهان دارویی در اراضی شیب‌ دار استان سمنان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، لطف‌الله رضایی اظهار داشت: توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار با هدف ارتقای بهره‌ وری و کاهش مصرف آب در استان سمنان انجام می‌شود.

وی گفت: اعتبار ۳۰ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده که هزینه نهال و اقدامات زیربنایی از محل این اعتبار دیده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اقدامات اولیه اجرایی این طرح انجام شده و پیمانکاران نیز مشخص شد، افزود: یک شرکت پیمانکار که در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند قرار است که فعالیت توسعه کشت قرار دادی به‌صورت بسته‌ بندی و خرید تضمینی از کشاورزان را انجام دهد.

رضایی با بیان اینکه کشت در اراضی شیب‌دار در ۲ حوزه کشت گیاهان دارویی و همچنین توسعه باغ ها در حال انجام است گفت: در کشت باغی گونه‌های مثمر مانند انگور، بادام، آلو آلبالو در دستور کار است.

وی درباره گونه‌های گیاهان دارویی نیز گفت: کشت گل محمدی، زیره سیاه، گل‌گاوزبان، زرشک، رازیانه و آویشن کوهی در اراضی شیب‌دار انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تولید نهال و نشاء زرشک به‌صورت قراردادی با تولیدکنندگان داخلی استان در حال انجام است و دستگاه نشاء کار نیز خریداری شده است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.