×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی انجمن فعالان طب سنتی، مکمل و گیاهان دارویی در سمنان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، رئیس هیئت مدیره انجمن فعالان طب سنتی، مکمل و گیاهان دارویی سمنان تأسیس و ایجاد این انجمن را در ادامه افزایش فعالیت‌های زیرزمینی و خانگی در حوزه طب سنتی ودریافت خدمات ناایمن و ایجاد مشکلات متعدد برای مردم ارزیابی کرد و گفت: گرایش مردم خواسته یا ناخواسته به طب سنتی بسیار زیاد شده و وجود یک مرجع برای هدایت مردم و انتخاب یک مسیر درست برای بهرمندی مردم از مزایای طب سنتی یک ضرورت بود.

امیر بینایی مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در نشستی با اعضای هیئت مدیره انجمن فعالان طب سنتی، مکمل و گیاهان دارویی این استان اظهار کرد: رویکرد وزارت کشور در چندین سال گذشته از نگاه نظارتی به سمت توسعه و حمایت از تشکل‌ها تغییر پیدا کرده است که این می‌تواند اثرات مطلوبی در ارتقای سطح مشارکت‌های مردمی و اثر بخشی فعالیت‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: رویکرد دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در سال ۹۹ و همزمان با صدور و یا تمدید پروانه فعالیت نشست با تشکل‌ها به منظور دریافت برنامه‌های آتی و همچنین مروری بر اقدامات صورت گرفته در گذشته است.

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به راه‌اندازی انجمن فعالان طب سنتی، مکمل و گیاهان دارویی سمنان گفت: انتظار می‌رود که با توجه به استانی بودن این انجمن، در آینده شاهد ایجاد دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها و توسعه فعالیت تشکل در همه شهرستان‌های استان باشیم.

وی بر لزوم ارتباط و تعامل بیشتر انجمن با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید و تصریح کرد: این ارتباط و تعامل می‌تواند به پیشبرد و سرعت‌دهی به کارها کمک کند.

بینایی بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی سالانه این انجمن و گزارش عملکرد مالی و اجرایی و ارائه به دبیرخانه شورای توسعه و حمایت تاکید و خاطرنشان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی بیماری‌های رایج در شهرستان‌های استان می‌تواند انجمن را در پیشبرد اهداف و رسالت این انجمن کمک کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های انتفاعی باید در چارچوب اهداف اساسنامه و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده انجمن باشد بر لزوم توجه بیشتر به حوزه پیشگیری تاکید و اضافه کرد: اقدامات پیشگرانه در حوزه بهداشت و درمان قطعاً هزینه‌های دولت را کاهش خواهد داد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه طب سنتی از اعضای این انجمن خواست: اجرای طرح‌های پژوهشی بر اساس اهداف تعیین شده در اساسنامه در دستور کار انجمن قرار گیرد.

وی معتقد است که فرهنگ‌سازی و آموزش برای عامه جامعه در موضوع طب سنتی با کمک دستگاه‌های مختلف فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

بینایی گفت: ساماندهی عطاری‌ها و توانمندسازی و آموزش آنها یکی از موضوعات مهمی است که انجمن می‌تواند در آن نقش بسزایی داشته باشد. استانداری سمنان در این بخش آمادگی کامل برای همکاری با انجمن دارد. ضمن اینکه با توجه به اهمیت دانش آموزان باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای ارائه مطالب آموزشی به دانش آموزان استفاده گردد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.