×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه شبکه فعالیت‌ گیاهان‌ دارویی در جهاد دانشگاهی کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر مهدی باصولی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلفی به ویژه در زمینه پژوهش و فناوری فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: یکی از مباحثی که در سال‌های اخیر با آن مواجه و به عنوان برنامه‌های کلان جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده این است که هر استان در یک حوزه مشخص فعالیت شاخص داشته باشد تا با این کار بتواند هم خدماتی را به اهالی منطقه و هم در سطح ملی ارائه دهد.

باصولی بیان کرد: این فعالیت‌های شاخص متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای طراحی و سعی می‌شود حمایت‌های مناسبی از این فعالیت‌ها صورت گیرد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه لرستان استان خوبی در حوزه کشاورزی است و فعالیتی که برای این دیار در نظر گرفته شده توسعه عملکردی در زمینه گیاهان دارویی است، گفت: لرستان در این حوزه از سال ۹۴ فعالیت‌هایی خوبی را آغاز کرد و هم‌اکنون هم با جهاد کشاورزی استان و هم سطح ملی همکاری دارد.

باصولی افزود: برای به ثمر نشستن فعالیت‌های فوق باید حمایت‌های بیشتری از آنها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه فعالیت‌ گیاهان دارویی در جهاد کشور در حال انجام است عنوان کرد: فعالیت‌های لرستان نباید صرف کشت یا تولید نشا شود بلکه به گونه‌ ای عمل کند که در آینده نزدیک در طرح توسعه شبکه فعالیت گیاهان دارویی کشور جایگاهی برای لرستان لحاظ کنند تا در کنار سایر استان‌ها نقش کلیدی در این شبکه ایفا کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در طول این سالها به یک سری خدمات و دانش‌هایی مثل درمان ناباروری دست یافته است، گفت: بخش عمده‌ای از سیکل درمان ناباروری کشور در مراکز درمانی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود و این درحالیست که تنها ۱۰ درصد این مراکز متعلق به جهاد است .

باصولی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی گسترده کردن این مراکز در سطح کشور است که در این راستا مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان یکی از این مراکز بوده که هنوز به مرحله افتتاح نرسیده که امیدواریم با راه اندازی این مرکز بتوانیم به مردم این استان خدمات ارزنده‌ای ارائه شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.