×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکثیر و پرورش زالو در مازندران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، بهره‌برداری از طرح تکثیر و پرورش زالو با حجم سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان نوشهر به عنوان مهمترین طرح پرورش آبزیان در استان است.

پرورش زالو به عنوان یکی از طرح های مهم آبزی پروری و شیلاتی از ۲ سال گذشته با صدور چهار فقره پروانه تکثیر و پرورش زالو به ظرفیت ۸۰۰ هزار قطعه وارد بخش کشاورزی مازندران شده است.

زالو مصرف خوراکی ندارد اما خاصیت بالای درمانی آن در طب سنتی و تولید فرآورده های چون انواع پماد و دارو به ارزش آن افزوده است، امروزه پرورش زالو و تولید آن به صنعتی درآمدزا، پایدار و سودآور تبدیل شده است.

متخصصان طب سنتی معتقدند که زالو درمانی نوعی روش خونگیری از بدن است که اثرات مثبت و درمانی زیادی را به همراه دارد. حدود ۱۰۰ ماده در بزاق زالو وجود دارد که هیرودین به عنوان ماده ضد انعقاد خون از آن جمله است که لخته های خون را تجزیه می کند و در نتیجه استفاده از زالو در نقاط با لخته خون کمک کننده است.

همچنین همزمان با این ایام یک واحد کارخانه تولید خوراک آبزیان با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریال و تولید ۱۴هزار تن خوراک آبزیان به بهره برداری می رسد.

بنا بر این گزارش با بهره برداری از این طرح ها ۳۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.