×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دومین همایش بین‌المللی «زالوی طبی و صنایع وابسته»

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مهلت ارسال ایده‌ و چکیده مقالات برای اولین رویداد استارتاپی و دومین همایش بین‌المللی «زالوی طبی و صنایع وابسته» تمدید شد. این همایش به دلیل شیوع ویروس کرونا، در تاریخ سیزدهم و چهاردهم اسفندماه سال جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد. همچنین رویداد استارتاپی این همایش در ۲۹ و ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۳۰ دی‌ماه و آخرین مهلت ارسال ایده‌ها برای رویداد استارتاپی زالوی طبی، ۱۵ بهمن ماه خواهد بود.

مقالات ارسالی به این همایش باید به محورهای «استانداردهای ملی و بین المللی تکثیر و پرورش زالوی طبی»، «استانداردهای ملی و بین المللی زالودرمانی»، «زیست شناسی و زیست فناوری»، «چالش‌های بازار و صادرات»، «ارزیابی و حفاظت از ذخایر»، «زالودرمانی در دامپزشکی»، «زالوی طبی و کارآفرینی»، «فرآورده‌های دارویی»، «بهداشت و بیماری‌ها»، «تکثیر و پرورش»، «زالودرمانی»، «تجهیزات» و «ژنتیک»، بپردازند.

علاقه‌مندان برای شرکت در بخش استارتاپی، نیاز است ایده‌های خود را در محورهای «امحاء زالوهای مصرف شده»، «فروش و بازاریابی»، «محصولات جانبی»، «نوآوری و فناوری»، «کنترل بیماری‌ها»، «تجاری‌سازی»، «بسته‌بندی»، «کارآفرینی»، «توزیع» و «تغذیه»، به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. علاقه‌مندان با شرکت در این رویداد؛ از مزایای اهداء جایزه به سه ایده برتر، حضور در کارگاه‌های آموزشی، معرفی به ستاد گیاهان دارویی برای دریافت حمایت، معرفی به حامیان (برای تبدیل ایده به محصول) و آشنایی با ایده‌های برتر، برخوردار خواهند شد.

به گفته دبیرخانه این همایش؛ «متاسفانه در کشور ما زالوهای مورد استفاده از طبیعت جمع‌آوری می‌شوند. در سال‌های اخیر جمع‌آوری بی‌رویه زالوی طبی از طبیعت، توسعه فعالیت‌های کشاورزی و از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی گونه و استفاده از سموم شیمیایی، این گونه را در معرض خطر انقراض قرار داده است. درصورتی‌که جهت جبران کاهش جمعیت این گونه، تکثیر و پرورش مصنوعی صورت نگیرد، نمونه‌های طبیعی منقرض خواهد شد. از طرفی جمع آوری زالو از طبیعت همواره امکان انتقال بیماریهای نظیر ایدز، هپاتیت یا بیماریهای ناشناخته زئونوتیک (بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان) را فراهم می‌سازد و زالوی آلوده مانند سرنگ آلوده متحرک است. به منظور بررسی مشکلات زالودرمانی، تکثیر و پرورش، فرآورده‌ها و … برگزاری همایشی که باعث گردهمایی متخصصان و افراد دست‌اندرکار در کنار هم شود، ضروری به نظر می‌رسد تا اطلاعات و تجربیات جدید و نتایج آخرین پژوهش‌ها به اشتراک گذاشته شده و مورد بحث قرار گیرد».

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت‌نام، ارسال چکیده مقالات و ایده‌ها وب‌سایت دبیرخانه همایش، به آدرس https://leech.ut.ac.ir مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.