×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصمیم به حذف ماری‌ جوانا و حشیش از فهرست مواد مخدر «بسیار خطرناک» سازمان ملل

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از یورو نیوز، اعضای کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در آخرین نشست خود در روز چهارشنبه دوم دسامبر (۱۲ آذر) تصمیم به حذف ماری‌ جوانا و انگم شاهدانه از این فهرست گرفتند، تصمیمی که به احتمال زیاد بر صنعت و تجارت ماری جوانا برای مصارف پزشکی تأثیر می‌گذارد.

کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل که مقر آن در وین، پایتخت اتریش است، با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که این تصمیم به توصیه سازمان جهانی بهداشت گرفته شده و از ۵۳ عضو این کمسیون، ۲۷ عضو به آن رأی مثبت داده‌اند. ۲۵ عضو دیگر به این پیشنهاد رأی منفی و یک عضو نیز رأی ممتنع داده است. تا کنون نام این مواد در فهرست شماره ۴ کنوانسیون مواد مخدر مصوب ۱۹۶۱ در کنار نام هروئین و چندین ماده مخدر خطرناک دیگر ذکر شده بود.

مواد مخدری که نام‌شان در فهرست شماره ۴ این کنوانسیون آمده خود زیرمجموعه‌ای از فهرست شماره یک همین کنوانسیون هستند که می‌گوید این مواد به بالاترین سطح کنترل بین‌المللی نیاز دارند. کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل با این حال نام ماری‌جوانا و حشیش را از فهرست شماره یک حذف نکرده است. در فهرست شماره یک نام مواد مخدری همچون کوکائین، فنتانیل، مرفین، متادون و تریاک دیده می‌شود.

با وجود این، رأی کمیسیون مواد مخدر به معنی آزاد شدن تجارت ماری‌ جوانا و حشیش در کشورهای عضو سازمان ملل متحد نیست و اصولا در نشست روز چهارشنبه در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.