×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آغاز کشت مکانیزه خاکشیر دیم در مرودشت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت خاکشیر از اواخر آبان آغاز شده و تا بهمن ماه نیز امکان پذیر است، اظهار کرد: برداشت خاکشیر بسته به تاریخ کاشت از اواخر اردیبهشت آغاز و تا تیر ماه ادامه دارد.

رحیمی با بیان اینکه مرودشت بزرگترین تولید کننده خاکشیر در استان فارس است، خاطرنشان کرد: شهرستان مرودشت بیش از ۶۰ درصد کل خاکشیر استان را تولید می‌کند.

رحیمی بیان کرد: محصول تولیدی عاری از هرگونه سموم و کود های شیمیایی است و می‌توانیم از این محصول به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه کشت مکانیزه این محصول رو به افزایش است، یادآور شد: با مکانیزه کردن کشت و برداشت هزینه تولید کاهش و رغبت کشاورزان برای کشت این گیاهان دارویی افرایش خواهد یافت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قیمت مناسب، نبود آفات و بیماری‌ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیر از مزایایی کشت این محصول است.

رحیمی از این محصول به عنوان کم توقع‌ترین محصول نام برد و یادآور شد: کشت این محصول در اراضی که از شبکه سد دروزن مشروب می‌شوند و اراضی که از حاصلخیزی کمتری برخوردارند بسیار حائز اهمیت است.

خاکشیر از گیاهان دارویی است که پیشتر به شکل خودرو رشد می کرد و اکنون به عنوان یکی از محصولات بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.