×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص ۲ هکتار از نهالستان کرج به کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، حامد فرضی با اشاره به سابقه کشت گیاهان دارویی در نهالستان بزرگ کرج اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی در این نهالستان از سال ۹۴ با کاشت پنج گونه دارویی گل محمدی، آویشن، نعنا فلفلی، گل گاو زبان و بادرنجبویه آغاز شد و بعد از آن زعفران نیز به این گونه‌ها اضافه شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو هکتار از مجموع ۱۳۶ هکتار نهالستان بزرگ کرج به کاشت گونه‌ های گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

این مسئول توضیح داد: با هدف اجرای سیاست های ابلاغی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر تخصیص ۲۰ درصد از تعهدات تولید نهال و گیاهان دارویی در نهالستان های جنگلی، کاشت گیاهان دارویی در مراتع و عرصه‌ های طبیعی استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرضی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی، کیفیت خاک و شرایط آب و هوایی ویژه البرز باعث می‌شود گیاهان دارویی ای که در مراتع استان کاشته می‌شود از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشند.

مدیرکل منابع طبیعی البرز با اشاره به مزایای کشت گیاهان دارویی برای مرتع داران اضافه کرد: با توجه به اینکه اغلب مرتع داران تک شغله هستند، کشت گیاهان دارویی می تواند به عنوان شغل دوم آنها منبع مناسبی برای درآمدزایی محسوب و منجر به بهبود اقتصاد خانوار آنها شود.

وی افزود: علاوه بر این توسعه طرح کاشت گیاهان دارویی در مراتع گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای وضعیت معیشت جوامع محلی محسوب می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.