×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش تقاضای صمغ های گیاهی در بازارهای جهانی به دلیل توسعه گیاهخواری

 صمغ ها در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی کاربردهای زیادی دارند. صمغ ها به طعم، ماندگاری و همچنین انسجام و بافت غذا کمک می کنند.

در سال های اخیر گیاهخواری در اروپا محبوبیت زیادی پیدا کرده است و این فرصتی برای صمغ ها ایجاد می کند که جایگزین مواد اولیه حیوانی دیگر مانند ژلاتین باشند. در بین مردم اروپایی سبک زندگی گیاهخواری و رژیم های گیاهی در حال افزایش است. مردم اروپایی همچنین در حال کاهش مصرف گوشت و پیروی از روش غذایی نیمه گیاهخواری (Flexitarian) هستند. بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی در حال تولید محصولات وگان (Vegan=گیاهخواری کامل) برای مشتریان خود هستند.

 

 تقاضا برای محصولات آماده و بسته بندی شده

مصرف کنندگان اروپایی خواستار محصولات با کیفیت بالا هستند. با مهاجرت تعداد روز افزون مردم به شهرها، رژیم غذایی آن ها نیز در حال تغییر می باشد و تقاضا برای غذاهای آماده و بسته بندی رو به افزایش است. این روند در بین گیاهخواران نیز قابل مشاهده است. تولیدکنندگان مواد غذایی محصولات وگان (محصولات گیاهی) باید اطمینان حاصل کنند که کیفیت محصولات آن ها با محصولات معمولی یکسان است.

 

صمغ در صنایع غذایی

از صمغ ها در بخش غذا و نوشیدنی استفاده می شود. یک وارد کننده صمغ در اروپا اظهار داشت: “صمغ عربی در صنعت غذا واقعاً مورد نیاز است. هیچ محصول دیگری وجود ندارد که با آن رقابت کند“. صمغ ها همچنین یک راه حل برای تولیدکنندگان غذا و نوشیدنی اروپایی هستند، زیرا صمغ ها گیاهی بوده و دارای خواص زیادی هستند. صمغ می تواند کیفیت، بافت و ترکیب کلی غذا های گیاهی را بهبود بخشد. در محصولات متنوع غذایی، مانند سوسیس فاقد گوشت، فرآورده های لبنی و آب نبات های گیاهی به طور چشمگیری صمغ وجود دارد. به عنوان مثال ، صمغ ژلان (Gellan gum) را می توان در شیرینی های صمغ دار وگان برای بهبود بافت استفاده کرد.صمغ عربی (Gum Arabic) را می توان در بستنی های گیاهی و صمغ گوار ( Guar gum) را در شیرها و کرم های گیاهی استفاده کرد. این صمغ هنگامی که با آب مخلوط می شود، می تواند به عنوان جایگزین ژلاتین استفاده گردد.

 

فرصت های بازار

صمغ ها خواص بسیاری دارند که آن ها را به ماده ای جذاب برای ترکیبات غذایی و نوشیدنی تبدیل می کند. افزایش تقاضا برای محصولات غذایی گیاهخواران و وگان تقاضای صمغ در بازار اروپا را افزایش می دهد. تحولات محصولات جدید در بخش مواد غذایی و نوشیدنی های گیاهی فرصت های بیشتری را برای صادرکنندگان صمغ از کشورهای در حال توسعه ایجاد می کند.

 

منبع:

مرکز ارتقاء واردات از کشورهای در حال توسعه (CBI) – هلند (پاییز ۲۰۲۰ میلادی)

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.