×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تأثیر بیماری کرونا بر بازار جهانی ادویه جات و گیاهان دارویی

اختلال در صادرات و واردات ادویه جات و گیاهان دارویی

شیوع بیماری کرونا بر رفتار مردم و دولت ها تأثیر زیادی گذاشته و در این میان، رفتار برخی از کشورهای مهم تامین کننده یا خریدار ادویه جات و گیاهان دارویی سبب ایجاد اختلالات شدیدی در بازارهای جهانی شده است.

بطور مثال هند مرزهای خود را کاملاً بسته است و در نتیجه صادرات ادویه جات و گیاهان دارویی مختل شده است. همین اتفاق در ویتنام نیز افتاده است. چین، خریدار عمده ادویه جات هند، به دلیل شیوع ویروس کرونا، کاهش شدید تقاضا را تجربه کرده است. این وضعیت باعث افت قیمت چندین برابری ادویه جات شده است. به عنوان مثال، طی یک هفته، قیمت هل هندی و فلفل ویتنامی به ترتیب ۵۰ و ۱۰ درصد کاهش یافت.

تقاضای مصرف کننده در حال افزایش

ترس از کمبود یکی از اولین واکنش ها در سراسر اروپا بود. مردم شروع به خرید مقادیر زیادی مواد غذایی در قفسه ها، از جمله چاشنی ها و ادویه ها کردند. اخیراً، تقاضای ادویه جات مورد استفاده برای پخت غذا افزایش یافته است. این شامل ادویه های مخلوط و ادویه های شیرین مانند دارچین، زنجبیل و جوز هندی است.

همچنین ادویه هایی که تصور می شود تقویت کننده سیستم ایمنی هستند مانند؛ زردچوبه، زنجبیل و سیر، تقاضای زیادی دارند. با وجود افزایش قیمت خرده فروشی ها برای این ادویه جات، خرید آن ها کم نشد. طبق گزارشات، تقاضا برای زردچوبه و زنجبیل ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

دولت هند اخیراً تصمیم به سرمایه گذاری برای افزایش تولید زردچوبه برای تأمین تقاضای روز افزون گرفته است. این تصمیم در حین بسته بودن مرزهای هند گرفته شد.

 

 

منبع:

مرکز ارتقاء واردات از کشورهای در حال توسعه (CBI) – هلند (پاییز ۲۰۲۰ میلادی)

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.