×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
جلوگیری از خام فروشی یاقوت سرخ با کنسانتره زرشک

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، جواد درزی، مدیرعامل کارخانه کنسانتره قاین اظهار کرد: اکنون با فعالیت کارخانه کنسانتره زرشک، یاقوت سرخ دیگر خام فروشی نشده و زرشک تولیدی کشاورزان خراسان جنوبی، مواد اولیه تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک جهان می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون زرشک، محصولی که همیشه به صورت خام به فروش می‌رسیده، حال با تلاش ۵۵ کارگر به کالایی ارزشمند تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد محصولات این کارخانه در داخل کشور و باقی در آن سوی مرزها به فروش می‌رسد، افزود: توانستیم ظرفیت‌های خود را در دو سال اخیر افزایش دهیم و منجر به ارزآوری در کشور و جلوگیری از خام‌فروشی شویم.

مدیرعامل کارخانه کنسانتره قاین با بیان اینکه قسمتی از محصولات به کشورهای ترکیه، ارمنستان، افغانستان، کره جنوبی و ژاپن صادر می‌شود، تصریح کرد: در این کارخانه، علاوه بر کنسانتره زرشک، کنسانتره آلبالو، انگور، انار، خرما و سیب را نیز تولید می‌کنیم.

درزی با بیان اینکه ۲۰ درصد زرشک تولیدی استان تبدیل به کنسانتره زرشک می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال هزار تن کنسانتره زرشک در این واحد تولیدی تولید شود و روانه کارخانجات تولید آبمیوه شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.