×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور امیدبیگی نخستین برندگان خود را شناخت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، اولین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور امیدبیگی به برگزیدگان از میان مخترعین یا دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و یا متولدین این دو استان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های کاربردی با موضوعات شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی و فرمولاسیون داروهای گیاهی بودند اعطا گردید.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: این جایزه ارزنده، به پاس تلاش‌های پروفسور امیدبیگی از بنیان‌گذاران شرکت دارویی دانش‌بنیان زردبند که عمر خود را صرف کسب فناوری‌های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی کرده، به نام این محقق اعلام شد.
اکوانی افزود: جایزه علمی پروفسور امیدبیگی توسط بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری مجمع خیران نخبه پرور فارس و شرکت دارویی زردبند برای اعطا به صاحبان استعداد برتر در حوزه گیاهان دارویی طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: این مراسم که قرار بود طبق برنامه اعلام شده قبلی در سال ۹۸ برگزار شود به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد و امسال ۷ آبان ماه سال جاری، مراسم به صورت مجازی برگزار گردید و برگزیدگان در شرکت زردبند حاضر شده و جوایز خود را دریافت کردند.رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مراسم مجازی که به منظور اعطای اولین جایزه پروفسور امیدبیگی برگزار شد، مدیر کل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، رئیس رئیس دانشگاه یاسوج؛ رئیس هیأت مدیره، مدیرعامل، مدیر کارخانه شرکت زردبند و همچنین خانواده مرحوم پروفسور امیدبیگی حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را درمورد اهمیت این جایزه بیان کردند.

 


اکوانی با بیان اینکه برگزیدگان، علاوه بر دریافت لوح و گرفتن نشان طلایی برند علمی ـ معنوی منتخب برجسته کشوری، جایزه علمی مربوطه را نیز دریافت کردند، افزود: در بخش دانشجویی، آقای حسن اسماعیلی در میان ۲۷ شرکت کننده و در بخش دانش‌آموزی خانم راضیه سون، جایزه پروفسور امیدبیگی را به خود اختصاص دادند.
وی تاکید کرد: جایزه مرحوم امیدبیگی برای بار اول به صورت منطقه‌ای برگزار شد و قرار است این جایزه در سال پیش رو به عنوان یک جایزه ملی به برگزیدگان اعطا شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.