×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برخورد با متخلفان برداشت غیر مجاز بنه کوهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان داوریی به نقل از ایانا، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با متخلفان و برداشت کنندگان غیر مجاز محصول درخت بنه در اراضی ملی برخورد خواهد شد.

عبدالحسین صمد نژاد ابراز کرد: بیش از یک میلیون و ۲۲۴ هزار هکتار از جنگل های استان فارس در ناحیه رویشی ایرانی –تورانی است که رویشگاه درخت پسته وحشی یا بنه بوده و بیشتر در شهرستان های پاسارگاد ، فیروزآباد ، مرودشت ، شیراز ، خرامه ، سروستان ، کازرون ، فراشبند و ارسنجان قرار دارند.

وی با بیان اینکه برداشت محصولات فرعی جنگل و مرتع نیازمند اخذ مجوز از سوی ادارات منابع طبیعی است،تصریح کرد: متخلفانی که به صورت غیر مجاز اقدام به برداشت محصول بنه کنند شناسایی و برابر قانون و به استناد تبصره ۷ ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و همچنین ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۳۹۴، با آنان برخورد خواهد شد.

صمد نژاد با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از گیاهان جنگلی و مرتعی، از عموم مردم به خصوص جوامع محلی و بهره برداران مجاز این گیاه با ارزش خواست تا در صورت مشاهده برداشت غیرمجاز بنه در عرصه های جنگلی مراتب را به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها اطلاع داده و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ ، یگان امداد جنگل و مرتع را از انجام این تخلف آگاه سازند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.