×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح باغداری، کشت گیاهان دارویی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر در شهرستان گلوگاه مازندران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمدرضا یعقوبی، رئیس کمیته امداد گلوگاه اظهار داشت: این طرح ها به ارزش ۹۵میلیون تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه و کمک های بلاعوض برای ۶۴ مددجو اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ها ابتدا با انجام ارزیابی و پژوهش های لازم در خصوص اثرات اقتصادی و اجتماعی و شناسایی افراد مستعد و میزان سطح زیر کشت آنها آموزش های انفرادی و گروهی و مهارت آموزی انجام شده است.

رئیس کمیته امداد گلوگاه تصریح کرد: از آنجایی که ارزش محصولات باغی و گیاهان دارویی صرفه اقتصادی برای مجریان طرحهای ذکر شده به همراه داشته است، تغییر نوع کشت در مناطق بالادست مورد استقبال ساکنین قرار گرفت و اجرای طرح های باغداری و پرورش گیاهان دارویی علاوه بر بالا بودن انگیزه کار و تلاش ، باعث مهاجرت معکوس فرزندان مددجویان تحت حمایت از شهر به روستا شده است .

وی گفت: اجرای اینگونه طرح های اشتغال علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر در دراز مدت می تواند باعث جلوگیری از فرسایش خاک و رونق اقتصادی منطقه شود.

یعقوبی افزود:درختان قابل کشت در این مناطق شامل درختان سیاه ریشه از جمله (گلابی ، گیلاس ، گردو ، سیب، به و…)  و همچنین گیاهان دارویی (شامل : زعفران ، آویشن ، گل گاوزبان ، به لیمو و…) بود.

وی گفت:برای شناسایی استعدادهای منطقه و بازار یابی و فروش تضمینی محصولات مددجویان پایدار سازی طرح های اشتغال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

یعقوبی گفت: امسال سه دوره آموزش گیاهان دارویی برای ۶۰ نفر از مددجویان این شهرستان شامل کشت گیاهان دارویی ، اسانس گیری گیاهان دارویی ،صنایع دستی وبازاریابی و…. برگزار شد.

خاطر نشان می شود: در گلوگاه هزار و ۶۶۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.