×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
نبود صنایع تبدیلی مهمترین عامل خام فروشی گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید اسماعیل صالحی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، نبود صنایع تبدیلی را مهمترین عامل خام فروشی گیاهان دارویی در این استان بیان کرد.

او با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی باید همگام با صنعت فرآوری آن باشد افزود: از مراکز دانشگاهی انتظار می‌رود با کمک در بخش فرآوری محصولات گیاهان دارویی در جهت استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان یاری گر باشند.

هومان خاکپور سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز یکی از رویکرد‌های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور را اقتصادی کردن مراتع از طریق توسعه و کشت گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: رشد و تکثیر گیاهان دارویی منفعت دو سویه برای بهره برداران و منابع طبیعی به لحاظ بهبود اقتصاد و معیشت مردم و همچنین حفاظت و توسعه پوشش گیاهی با مشارکت مردم دارد.

او اضافه کرد: مراکز دانشگاهی با انجام فعالیت‌های پژوهشی در قالب اجرای طرح‌های پایلوت و الگویی، می توانند سبب شناسایی و معرفی گونه‌های دارویی و خوراکی با اثربخشی و راندمان تولید بیشتر شوند.

به گفته خاکپور: اقتصادی کردن عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطبق بر اصول بهره‌برداری پایدار از جنگل‌ها و مراتع می‌باشد و نیازمند هم افزایی بخش‌های اجرایی، پژوهشی و علمی کشور است.

او در پایان گفت: با استفاده از ظرفیت‌ های بخش های اجرایی، دانشگاهی و تحقیقاتی می‌توان در جهت اجرای بهترین گزینه‌ های اقتصادی کردن عرصه های ملی که منجر به مدیریت پایدار جنگل‌ها و مراتع می‌گردد، گام برداشت.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.