×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت سالیانه ۱۸۰ تن گیاهان دارویی در شهرستان خدابنده

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، اکبر طیبی، اظهار کرد: خدابنده با توجه به سطح قابل کشت محصولات کشاورزی، به عنوان یکی از مناطق مستعد استان برای توسعه کشت گیاهان دارویی متنوع شناخته شده و از لحاظ سطح کشت، جزء سه شهرستان برتر در استان است.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی کشت شده شامل رازیانه، فیسالیس، زعفران، گل‌محمدی، کدوی تخم کاغذی، کرچک و نعنا فلفلی است، افزود: برداشت گل‌ محمدی در فصل بهار انجام شده و محصول فیسالیس در حال برداشت بوده و برداشت گیاه دارویی رازیانه نیز از ۲۰ شهریور شروع شده است.

این مسئول، با بیان اینکه گیاهان دارویی از ظرفیت درآمدزایی، اشتغال‌زایی و ارز آوری بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: میزان برداشت گیاهان دارویی در این شهرستان ۱۸۰ تن در سال است که درآمدی حدود ۵۰ میلیارد ریال نصیب بهره‌ برداران شده و برای حدود ۵۰ نفر اشتغال‌ زایی ایجاد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد: کشت و فرآوری گیاهان دارویی از اولویت‌ های اساسی وزارت جهاد کشاورزی بوده و منجر به تخصیص یارانه کشت و تسهیلات متنوع و کم‌ بهره برای توسعه کشت گیاهان دارویی شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.