×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گیاهان دارویی لرستان؛ فرصتی طلایی برای شکوفایی عرصه اقتصادی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، شیرزاد نجفی با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است، اظهار کرد: کاشت گیاهان دارویی می‌تواند در عرصه‌های کم بازده و در همه محدوده‌های طرح‌های مرتع‌داری، به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و قابلیت تولید از زمین‌های کم بازده، در افزایش بهره‌وری از منابع آب‌وخاک مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی استان و امکان رویش اکثر گیاهان دارویی، فرصت طلایی نصیب شده که باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده نمود تا شاهد رشد و شکوفایی در عرصه‌های اقتصادی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان کاشت موسیر، آویشن، گل محمدی و… را جز اولویت‌های اداره‌کل منابع طبیعی در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی چندین برابر کشت محصولات گندم و جو درآمد دارد که به‌طور مثال گونه موسیر در ۱ هکتار، مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان درآمدزایی ایجاد می‌کند.

نجفی اضافه کرد: کاشت موسیر در شهرستان‌های الیگودرز، سلسله، دلفان، دورود و بروجرد می‌تواند به‌عنوان برندی از محصولات گیاهان دارویی استان لرستان، به سراسر کشور معرفی شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.