×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
متقاضیان کشت گیاهان دارویی در خراسان جنوبی تسهیلات می‌گیرند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، مهدی عصمتی پور افزود: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری استان پرداخت می‌شود.

وی پرداخت تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی را از برنامه‌های مهم استان در سال جاری اعلام کرد و گفت: همچنین فرآوری گیاهان دارویی، جمع‌آوری گیاهان مرتعی از طریق تشکل‌های عشایری، بازاریابی محصولات تولیدی عشایری، توسعه انرژی‌های نو و پاک و توسعه بوم‌گردی از دیگر برنامه‌های شاخص استان است که با حمایت استانداری طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در این خصوص امسال در استان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امسال با توجه به اینکه وضعیت بارندگی‌ها مناسب و مطلوب بود، وضعیت علوفه نیز بهتر شد از طرفی پراکنش جمعیت عشایر و دام نیز بیشتر و سبب نیاز به آب شرب بیشتر شده است.

وی افزود: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۹ پروژه در حوزه امور عشایری با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در ۶ شهرستان استان به بهره‌برداری رسید.

عصمتی پور با بیان اینکه ماندگاری عشایر و تثبیت شغل از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار داشت: اکثر پروژه‌های استان در زمینه تثبیت اشتغال و ماندگاری آنها در مناطق عشایری انجام شده یا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آموزش هفت هزار و ۱۵۰ نفر روز عشایر بیان کرد: این آموزش‌ها بیشتر در حوزه‌های پرورش دام، گیاهان دارویی و تشکل‌های عشایری بوده است.

عصمتی پور عمده‌ترین مشکل عشایر استان را کمبود آب به ویژه تامین آب برای دام دانست و تاکید کرد: امسال به دلیل بارندگی‌های مناسب، پراکنش عشایر بیشتر شده است لذا برای تامین آب دام باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد عشایر خراسان جنوبی کوچ رو هستند اظهار داشت: عشایر استان عمدتا به شهرستان‌های بردسکن و سبزوار کوچ می‌کنند همچنین ۳۲۰ خانوار عشایر از استان سیستان و بلوچستان به مناطق عشایری نهبندان، خوسف و سربیشه کوچ کردند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.