×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود دانشگاه آزاد ساوه به حوزه تحقیقات گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر احسان ساده با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ساوه دارای سه دانشکده مستقل شامل دانشکده های فنی مهندسی، علوم انسانی و کشاورزی است، اظهار کرد: دانشکده کشاورزی یکی از دانشکده های فعال و قدیمی و برخوردار از پتانسیل هیات علمی با مرتبه علمی بالاست.

وی افزود: در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد ساوه علاوه بر فعالیت‌های مرسوم آموزشی، فعالیت‌های تحقیقاتی و اجرایی حوزه کشاورزی نیز انجام می‌شود که موجب ارتقای شاخص های علمی دانشجویان این رشته شده است.

وی به فعالیت مزرعه تحقیقاتی و آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه اشاره کرد و افزود: این مزرعه علاوه بر انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه آموزشی توانسته است افزون بر ۱۵ هکتار فضای زراعی با کشت محصولاتی نظیر گندم، جو، یونجه و … و نیز  هشت هکتار کشت محصولات باغی نظیر انار، پسته و … ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساوه ورود به حوزه محصولات دانش بنیان را از ماموریت‌های جوامع دانشگاهی در راستای تجاری سازی علم دانست و افزود: بر این اساس دانشکده کشاورزی ساوه فعالیت تحقیقاتی خود را برای انجام کشت گیاهان دارویی آغاز کرده است.

وی ادامه داد: امروزه در کشور ما موضوع فعالیت بین رشته‌ای نظیر رشته‌های کشاورزی و پزشکی و در حقیقت ایجاد فعالیت‌های دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی رونق بالایی دارد و بر این اساس به مجموعه دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد ساوه ماموریت داده شده است تا با ورود به کشت گیاهان دارویی و انجام کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی به تولید محصولات نوین گیاهان دارویی با فناوری پیشرفته روی آورد و در این راستا از ظرفیت و زیرساخت‌های مزرعه تحقیقاتی پژوهشی و ظرفیت علمی اعضای هیات علمی بهره‌برداری کند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.