×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح فرمولاسیون و تولید آفت کش‌های گیاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، طرح فرمولاسیون و تولید آفت کش‌های گیاهی به منظور کنترل آفات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در پژوهشکده گیاهان دارویی توسط خانم دکتر فرزانه نباتی، عضو هیأت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اجرا شد.
خانم دکتر نباتی اهداف اجرای این طرح را جایگزینی آفت کش‌های طبیعی و گیاهی به جای آفت کش‌های شیمیایی، تأمین بخشی از نیاز آفت کش کشور و جلوگیری از خروج ارز و در نهایت کمک به ارتقاء و سلامت محصولات کشاورزی با کاهش کاربرد سموم کشاورزی دانست.
خانم دکتر نباتی درخصوص ضرورت اجرای این طرح عنوان کرد: با توجه به اثبات خطر استفاده از آفت کش‌ها در صنعت کشاورزی، متأسفانه در طی ۵۰ سال گذشته، آفت کش‌ها جزء ضروری دنیای کشاورزی بوده اند و گرچه تقاضا برای تولید و توزیع آفت کش که باعث افزایش بهبود کیفیت و کارایی کشاورزی می‌شود محرز است، اما احتمال بکارگیری نابجا و غیرمعقول بسیار زیاد است.
وی افزود: متأسفانه همه سعی بر این دارند از بهترین و قویترین حشره کش‌ها و قارچ کش‌ها در کنترل آفات و بیماری‌های محصولاتشان استفاده کنند تا سرمایه ریالی افزایش یابد، ولی از آنچه که سموم شیمیایی بطور نهفته با جان و روان بشر می‌کنند چندان اطلاعی ندارند.
خانم دکتر نباتی گفت: در کشور ما با توجه به روند رو به رشد جمعیت و محدودیت منابع در بخش کشاورزی و نیازی که با افزایش تولید محصولات کشاورزی وجود دارد، ضرورت انجام مبارزه‌های اصولی علیه آفات، عوامل بیماری زای گیاهی و علف‌های هرز با تأکید بر رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ سلامت و بهداشت افراد جامعه بیش از پیش احساس می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح با توجه به دانش موجود در حوزه کشاورزی و بخصوص گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی سعی خواهد شد تا با گردآوری تمامی دستاورد‌های حاضر داخلی و خارجی نسبت به غربالگری و فرمولاسیون آفت کش‌های گیاهی اقدام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.