×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید شربت گیاهی برای درمان بیماری‌های ویروسی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر نبوی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این شربت از مواد موثره‌ شیرین‌بیان با نام علمی  Glycyrrhiza glabra و نام عمومی Licorice در شرکت ما فرموله شده است و در ساخت آن اندیکاسیون تنفسی شیرین‌بیان مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم‌چنین از مواد موثره‌ گیاه آویشن با نام علمی  Thymus vulgaris و نام عمومی Thyme جهت تقویت اثرات و از مواد موثره ی گیاه انیسون با نام علمی Pimpinella anisum  و نام عمومی Anise  به‌عنوان عطر و طعم‌دهنده و تقویت‌کننده اثرات دارو و از عسل به‌عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی در ساخت آن استفاده شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گلودرد، لارنژیت و برونشیت، سرفه و رفع علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تب را از موارد مصرف آن دانست و گفت: همچنین این شربت موثر بر انواع ویروس‌ها از جمله ویروس آنفلوآنزا و برخی از انواع کرونا ویروس نظیر “سارس” است.

دکتر نبوی خاطرنشان کرد: مواد موثره موجود در این شربت با رعایت استانداردهای بین‌المللی و بر اساس اصول داروسازی مدرن گیاهی دوزاژ و اثرات دارویی و درمانی یاد شده از آن گرفته شده است.

وی گفت: به‌دلیل وجود مواد موثره ریشه شیرین‌بیان در این شربت و تاثیر خوب ثابت شده آن در عفونت‌های ویروسی نظیر آنفلوآنزا و عفونت‌های کرونا، این شربت برای تقویت بدن در مقابله و پیشگیری از تأثیر ویروس‌ها موثر است. چنانچه درحال حاضر در کلینیک‌های سراسر دنیا حتی پودر شیرین بیان را در آب حل کرده و برای این بیماران مورد استفاده قرار می دهند، از این‌رو توصیه به مصرف روزانه شربت ساخته شده و دوزاژ شده‌ای نظیر شربت فوق در این شرایط می‌شود.

دکتر نبوی با بیان اینکه این شربت به تأیید سازمان غذا و داروی کشور رسیده است، افزود: همچنین به‌عنوان داروی گیاهی ثبت شده است و در کتاب دارونامه فرآورده‌های طبیعی ایران نیز صفحه ۶۴ نام آن قید شده است.

وی درباره مکانیسم اثر این شربت گیاهی، توضیح داد: گلیسیریزین جزء اصلی مواد موثره‌ ریشه شیرین‌بیان است که موجب تحریک تولید اینتر فرون گاما توسط Tcells می‌شود و در نتیجه اثرات ضد ویروسی در عفونت‌های ویروسی نظیر آنفلوآنزا و برخی از انواع کرونا ویروس نظیر “سارس” از خود نشان می‌دهد. از طرفی مواد موثره این گیاه با اثر خلط‌آوری و بازکنندگی برونش (برونکو دیلاتوری) و ضد سرفه خود در مصارف درمانی ذکر شده موثر هستند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که تاثیر مصرف این شربت در زمان سرماخوردگی ویروسی معمول هم به‌خوبی دیده می‌شود، افزود: از اثر ضد ویروسی آن می‌توان جهت کمک به سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس‌ها از جمله آنفلوآنزا و انواعی از کرونا ویروس‌ها استفاده کرد. در بیماران کرونایی نیز در صورتی‌که فشارخون بالا نداشته باشند یا فشارخون آن‌ها با دارو کنترل شده باشد، قابل استفاده است. خصوصاً اینکه اثرات مواد موثره‌ آن بر انواع کروناویروس‌ها از جمله ویروس سارس قبلاً به اثبات رسیده است.

دکتر نبوی با بیان این که این شربت یک داروی خوب و بسیار موثر برای رفع سرفه و علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا و مصرف در زمان بروز عفونت‌های ویروسی است، خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه مصرف آن، چنانچه در زمان شروع علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا بطور مرتب مصرف شود، به کاهش واضح علایم منجر می‌شود و احتمال شدت یافتن بیماری و بستری شدن را کاهش می‌دهد. در صورت بستری شدن نیز طول زمان بستری و شدت بیماری را کم می‌کند، از این‌رو مصرف آن حتی بصورت روزانه و جهت پیشگیری توصیه می‌شود.

وی با اشاره به دو محصول دیگر این شرکت، گفت: پماد تولید شده در شرکت ما در رفع خشکی، التهاب، پوسته پوسته شدن و حساسیت و اگزمای ناشی از استفاده زیاد از شوینده‌ها قابل استفاده است.

دکتر نبوی درباره این پماد گیاهی توضیح داد: این پماد از مواد موثره‌ بابونه آلمانی و گل همیشه بهار ساخته شده است و در اگزمای حاد و مزمن، خارش و التهاب کهیر، انواع التهاب – سوزش و خارش پوست، سوختگی‌ها و زخم‌های سطحی، ادرار سوختگی اطفال، عرق‌سوز، التهاب ناشی از اپیلاسیون و زخم تاتو، التیام محل گزش حشرات، هموروئید، دمل و کورک، خارش، التهاب و تجمع پوسته‌ها در محل ضایعات پسوریازیس، خشکی، پوسته پوسته شدن و ترک پوست و لب کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: همچنین از شامپو داروی تولیدی شرکت ما می‌توان به دفعات زیاد و بدون عارضه بر پوست در طول روز به‌عنوان شوینده دست وصورت استفاده کرد. این محصول از مواد موثره‌ بابونه آلمانی و گل همیشه بهار به‌صورت شامپو دارو فرموله شده است و در پوست سالم نیز جهت شستشو قابل استفاده است.

دکتر نبوی، شستشوی روزانه سر، صورت و بدن، در مواقع التهاب نظیر اگزما، کهیر، عرق‌سوز، ادرار سوختگی اطفال، خارش و انواع التهابات منتشر و غیر منتشر در نواحی مختلف سر و بدن را از کاربردهای آن برشمرد و افزود: از دیگر کاربردهای آن در مواقع وجود زخم و سوختگی‌های سطحی و مناسب پوست‌های حساس و ملتهب و پوست‌های دچار آکنه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.