×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
افزایش سطح زیرکشت زعفران و گل محمدی در استان اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، احمدرضا رئیس‌زاده در خصوص تغییر الگوی کشت در استان اصفهان اظهار کرد: تولید زعفران و گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم، از کشت‌های مورد حمایت ماست و در این سال‌ها نیز این دو حوزه توسعه پیدا کرده به طوری که پس از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی رتبه چهارم کشور را در تولید زعفران داریم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: ۱۴۰۰ هکتار از زمین‌های استان اصفهان زیر کشت زعفران رفته و به طور ویژه شهرستان‌های نطنز، نجف‌آباد و تیران و کرون بیشترین میزان کشت زعفران را دارند. همچنین ۳ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در سال ۹۸ صورت گرفته که نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس زاده، آویشن، شنبلیله، سیر، نعنا، رزماری، جعفری، ترخون، زیره، موسیر و … از انواع گیاهان دارویی هستند که در ۲۲ شهرستان اصفهان کشت می‌شود و در مجموع سال گذشته ۳۷ هزارتن تولید خشک این گیاهان شده است؛ یکی از گیاهان دارویی گل محمدی است که کشت آن جدای از اعداد گفته شده است.

 

رتبه اصفهان در تولید گل محمدی

وی با بیان این که اصفهان بعد از فارس و کرمان رتبه سوم تولید گل محمدی را دارد، تصریح کرد: ۳۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت داریم که تمرکز آن‌ها در کاشان و قمصر است، از این زمین‌ها ۷ هزار تن گل‌تر استحصال و عمدتاً به گلاب و اسانس تبدیل می‌شود.

در حال حاضر سالانه بیش از ۱۳۰ میلیون از انواع گل‌های زینتی در استان اصفهان تولید می‌شود و به گفته احمدرضا رئیس زاده مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان از مجموع ۲ هزار هکتار گلخانه در استان اصفهان ۱۴۰ هکتار مربوط به کاشت گل‌های زینتی است.

رئیس‌زاده پیرامون تولید گل در اصفهان به خبرنگار فارس گفت: در ۱۴۰ هکتار گلخانه در سطح استان اصفهان ۴ دسته از انواع گل‌های زینتی کشت می‌شود، این گل‌ها در اصفهان و سایر استان‌ها به فروش می‌رسد و حتی شهرداری‌های خارج از استان هم مشتری این گل‌ها هستند.

وی توضیح داد: بیشتر گل زینتی تولید شده مربوط به شاخه بریده‌های همچون مانند رز آنتریوم، لیلیوم، لیسیانتوس و … که حدود ۴۰ درصد از کاشت گل استان را شامل می‌شود، در طول یک سال ۷۰ میلیون شاخه از انواع گل‌های شاخه بریده از گلخانه‌های اصفهان برداشت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.