×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث پروژه باغ و مزرعه گیاهان دارویی در البرز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل صارمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: شعار جهش تولید در سال جاری می‌تواند در صنعت کشاورزی نیز تحول و نگاه جدیدی ایجاد کند که ما سعی داریم توان صد در صد خود را در این راستا به کار گیریم.

مدیرجهادکشاورزی استان البرز بیان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی کشور و لزوم افزایش بهره‌وری تولید باغ‌ها، باید نهالستان‌های سنتی با الگوگیری از نهالستان‌ موفق کشور که یکی از این موارد در استان البرز است، به احداث نهالستان‌های بزرگ و مکانیزه بپردازیم.

وی با بیان اینکه شهرستان کرج در مجموع دارای ۵۰۵ هکتار نهالستان می‌باشد، اظهار کرد: سالانه به میزان ۹۹ میلیون اصله نهال در کرج تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از توزیع ۴۴۲۰ اصله نهال اصلاح شده و شناسنامه دار جهت احداث باغ در دو بخش آسارا و مرکزی این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در راستای اجرای پروژه احداث باغ و مزرعه گیاهان دارویی تعداد ۴۲۰ اصله نهال گردو پیوندی، ۴۰۰ اصله نهال بادام و ۳۶۰۰ اصله نهال گل محمدی بی خار بین کشاورزان متقاضی بخش آسارا ( نسا، شهرستانک و آزاد بر )  و بخش مرکزی توزیع شد.

صارمی افزود با مساعد شدن شرایط جوی کاشت نهال‌های توزیع شده با نظارت کارشناسان این مدیریت و بر اساس دستورالعمل‌های فنی آغاز خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.