×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی در استان البرز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: بازنگری اقتصادی طرح‌های مرتعداری با رویکرد احیاء و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی با هدف توانمند سازی اقتصادی بهره برداران محلی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی البرز قرار گرفته است.
حامد فرضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طرح‌های مرتعداری به عنوان برنامه مدون علمی با اهداف حفظ منابع اصلی پایه خاک، آب گیاه و بهره برداری مستمر از این فضاها در البرز اجرایی شده، اظهار کرد: متاسفانه اغلب این طرح‌ها به دلایلی از جمله وضعیت معیشتی نامناسب دامداران، اقتصادی نبودن طرح‌ها و عدم سودآوری اقتصادی برای مرتع داران موفقیت آمیز نبوده است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس، در راستای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور در سالیان اخیر، مبنی بر مشارکت مردم به ویژه جوامع محلی در اجرای طرح‌های منابع طبیعی، بازنگری اقتصادی طرح‌های مرتعداری با رویکرد احیاء و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی با هدف توانمند سازی اقتصادی بهره برداران محلی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی البرز قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در  راستای این طرح، در ۸۷۵ هکتار از ۲۵۰۰ هکتار حجم مصوب توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی استان اجرایی شده است.
فرضی افزود: این طرح در برخی مراتع شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ و کرج که دارای طرح مرتعداری بودند اجرایی شده است.
این مسئول تاکید کرد: از جمله بذور گیاهان دارویی که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته می‌توان به بذور کما، ریواس، آویشن و بابونه اشاره کرد.
فرضی تاکید کرد: بدون شک اجرای این طرح، با محاسبه سود و هزینه در مدت اجرا، علاوه بر حفاظت از عرصه های طبیعی استان منتج به کاهش فشار دام در مراتع خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.