×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاه آلوئه ورا در ۵۰۰۰ متر مربع در اراضی مهریز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محمد جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشت آلوئه ورا نقش مهمی در تولید و اشتغال افراد دارد و به خاطر شرایط خوب آب و هوایی منطقه مورد حمایت دولت است .

این مسوول با بیان اینکه برای کشت آلوئه ورا ، کود یا آفت کش و ادوات گران قیمت کشاورزی نیاز نیست و  ارزش تجاری بالایی هم دارد، افزایش کشت  آن را خواستار شد.

جعفری خاطرنشان کرد: دولت از افزایش فعالیت کشاورزان در این مورد حمایت می کند.

آلوئه ورا به دلیل داشتن ویژگی های خاص از جمله تحمل شـرایط کـم‌آبـی ، گرمای هوا و خواص دارویی از دیرباز در منــاطق خشــک گرمسیری و نیمه گرمسیری و حاره ای به عنوان گیاه زینتی و گیـاه دارویی کشت می شد.

به علت رویش در مناطق بیابانی به نام «لالـه بیابـان » نیـز مشـهور است و هم‌اکنون در ایران در استان‌هـای مختلف  به صورت اهلی و گلخانه‌ای کشت می‌شود.

این گیاه در درمان سوختگی‌ها و ترمیم و جوان سازی پوست مناسب است و در درمان بیماری‌های نظیر ریفلاکس معده، رفع زخم‌های دهانی و آنفلوآنزا موثر است.

سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱۵ هزار بهره‌بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی فعالیت دارند که ۱۰ هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.