×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موفقیت جهاد دانشگاهی در عرضه فرآورده های عناب، زرشک و زعفران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، جلال الدین صادقی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تاسیس جهاددانشگاهی استان در ۱۲ بهمن ماه ۶۳ اظهار کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سه حوزه پژوهش، آموزش و فرهنگ ،کاربردی و براساس نیازهای جامعه است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استراتژیک با تمرکز بر عناب، زرشک و زعفران و تحقیقات کاربردی که بتواند منجر به بهینه سازی تولید و دست‌یابی به فرآورده‌های فراسودمند از محصولات مذکور شود تاکنون منجر به نتایج بسیار ارزشمندی شده است.

صادقی با اشاره به اینکه تحقیقات جهاد دانشگاهی کاربردی، محصول محور و مبتنی بر نیاز بازار است، عنوان کرد: برندسازی از عوامل کلیدی است که منطقه را معرفی و اقتصاد استان را پویا می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک استان گفت: در ادامه این زنجیره فروشگاه اینترنتی مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی که در مجموعه ۱۴ هکتاری دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با هدف خلق ثروت از مزیت‌های منطقه‌ای شامل؛ فرآورده های فراسودمند عناب، زرشک، زعفران در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد و با آدرس www.birnab.ir به ارائه خدمات کیفی مبتنی بر علم و تحقیق می‌پردازد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: در سایت بیرناب، به دنبال این هستیم که پتانسیل‌های استان را شناسایی و از مزیت‌های منطقه‌ای خلق ثروت کرده و آن گونه که شایسته استان است به معرفی آن بپردازیم.

صادقی با بیان این که تمام تولید کنندگان خرد می‌توانند از امکانات و تجهیزات این مرکز جهت بهینه سازی تولید و فرآوری بهره ببرند، بیان کرد: معرفی روستاهای تولیدکننده محصولات استراتژیک یکی از اهداف این سایت است تا هر محصولی به نام روستای تولیدکننده در سطح کشور معرفی شود.

وی تصریح کرد: طبق بررسی که توسط محققان جهاددانشگاهی استان صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که در این سال‌ها کشاورزان و متولیان کشاورزی استان به صورت مطلوب عمل کردند و حجم تولید محصولات خوب است، و جهاددانشگاهی به صورت متمرکز و برای اینکه سود و ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورز و استان شود در این حوزه ورود جدی نموده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: خدماتی متمرکز بر محصولات استراتژیک از آموزش و مشاوره برای بهبود کیفیت محصولات و فرآورده‌ها و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه را در قالب این سایت انجام می‌دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.