×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگاهی کوتاه بر وضعیت تولید و فرآوری گیاهان دارویی در کشور ترکیه

ترکیه بدلیل مجاورت با دریاها، حدود ۲۰ درترکیه با جمعیت ۸۲ میلیون نفر و وسعت آن ۷۸۳ هزار کیلومتر مربع، کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران بوده و شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی شرق و غرب امتداد یافته‌است بطوریکه با دریاهای سیاه، مرمره، اژه و مدیترانه ارتباط دارد.
بدلیل مجاورت با دریاها، حدود ۲۰ درصد از این کشور با جنگل های غنی از تنوع گیاهی از جمله گیاهان دارویی و معطر پوشیده شده است. حدود ۹۵۰۰ گونه گیاه گلدار در ترکیه وجود دارند که ۳۰۰۰ عدد آنها بومی اند. استفاده از گیاهان به عنوان دارو و جوشانده و عطر، بخشی از فرهنگ و سنت شهرهای کهن از جمله استانبول، قیصری، گازاناتپ، دیارباکی، مالتیا، سیواس و ارزروم هستند. برگ بو، مرزنجوش، رازیانه، زیره سبز، گشنیز، بابونه، آویشن و سماق از گیاهان دارویی مهم در ترکیه می باشند.صد از این کشور با جنگل های غنی از تنوع گیاهی از جمله گیاهان دارویی و معطر پوشیده شده است. حدود ۹۵۰۰ گونه گیاه گلدار در ترکیه وجود دارند که ۳۰۰۰ عدد آنها بومی اند.
در زمینه تولید داروهای گیاهی، وزارت بهداشت ترکیه در سال ۱۹۸۵ کمیته ثبت ملی داروهای گیاهی را ایجاد نموده است و دانشگاه های این کشور با ارتباطات بین المللی بخصوص با دانشگاه های برتر ژاپن، در حال انجام پژوهش بر روی گیاهان دارویی می باشند.

ترکیه با جمعیت ۸۲ میلیون نفر و وسعت آن ۷۸۳ هزار کیلومتر مربع، کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران بوده و شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی شرق و غرب امتداد یافته‌است بطوریکه با دریاهای سیاه، مرمره، اژه و مدیترانه ارتباط دارد.
بدلیل مجاورت با دریاها، حدود ۲۰ درصد از این کشور با جنگل های غنی از تنوع گیاهی از جمله گیاهان دارویی و معطر پوشیده شده است. حدود ۹۵۰۰ گونه گیاه گلدار در ترکیه وجود دارند که ۳۰۰۰ عدد آنها بومی اند. استفاده از گیاهان به عنوان دارو و جوشانده و عطر، بخشی از فرهنگ و سنت شهرهای کهن از جمله استانبول، قیصری، گازاناتپ، دیارباکی، مالتیا، سیواس و ارزروم هستند. برگ بو، مرزنجوش، رازیانه، زیره سبز، گشنیز، بابونه، آویشن و سماق از گیاهان دارویی مهم در ترکیه می باشند.
در زمینه تولید داروهای گیاهی، وزارت بهداشت ترکیه در سال ۱۹۸۵ کمیته ثبت ملی داروهای گیاهی را ایجاد نموده است و دانشگاه های این کشور با ارتباطات بین المللی بخصوص با دانشگاه های برتر ژاپن، در حال انجام پژوهش بر روی گیاهان دارویی می باشند. عطاری ها در ترکیه با نام اکتار (Aktar) معروف می باشند و باید در اداره بهداشت شهرها ثبت شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.