×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همه چیز درباره‌ی درمان بی‌اشتهایی در تابستان

تابستان با همه زیبایی و اوقات فراغتی که برای ما به وجود می‌آورد، گاهی ممکن است کسل کننده هم باشد. گرمای زیاد، کم‌آبی و خستگی ممکن است هرکسی را در تابستان کلافه کند. اما چه اتفاقی برای بدن می‌افتد اگر در تابستان دچار بی‌اشتهایی شویم؟ برای درمان بی‌اشتهایی در تابستان باید چه کاری انجام داد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به جواب سوال‌هایتان برسید.

تابستان و بی‌اشتهایی

گرمی هوا در تابستان ممکن است موجب ایجاد اختلال در سیستم بدن انسان شود. سیستمی به نام تنظیم کننده دمای بدن در هر فرد وجود دارد که در گرمای بالا و یا سرمای زیاد ممکن است این سیستم با اختلال مواجه شود. این حالت ممکن است زمانی رخ دهد که فرد در دمای بالا، فعالیت زیادی داشته باشد و یا گرمای هوا با رطوبت بالا آمیخته شده‌ باشد. این حالت به اصطلاح گرمازدگی خوانده می‌شود. یکی از علائم و عوارض گرمازدگی بی‌اشتهایی است که در فرد ممکن است با کاهش وزن بدن و حتی کم‌آبی شدید مواجه شود. به همین خاطر برای درمان بی‌اشتهایی در تابستان باید به دنبال راه‌حل بود. زیرا این کم‌اشتهایی ممکن است با کم شدن کارایی بدن در تابستان همراه باشد.

عوارض بی‌اشتهایی در تابستان

اگرچه بی‌اشتهایی در تابستان نوعی بیماری نیست، اما عوارض آن ممکن است کارایی و عملکرد فرد را کاهش دهد. نتایج چنین بی‌نظمی در بدن به صورت مشکلات معده و روده، یبوست و یا اسهال خود را نشان خواهد داد. همچنین برای زنان نیز ممکن است موجب ایجاد اختلال در قاعدگی شود. اگر چه با گذر از فصل تابستان این مشکلات برای افراد حل خواهد شد، ولی با درمان بی‌اشتهایی در تابستان  فرد می‌تواند مشکلات خود را کاهش داده و از تعطیلات خود لذت ببرد.

درمان بی‌اشتهایی در تابستان

اگر چه بی‌اشتهایی یک مشکل فیزیکی است اما ممکن است نتایج خود را بر روی اعصاب فرد نیز به جا بگذارد. بنابراین این مسئله را باید مد نظر داشت که هیجان و عصبانیت در این افراد خود باعث تشدید بی‌اشتهایی خواهد شد. بدین منظور برای برنامه‌های روزانه یوگا، مدیتیشن، ورزش، تفریح و دیگر عوامل شادی‌زا در در تابستان رعایت شود.

گرمای هوا موجب کاهش ترشح اسید معده و از سوی دیگر کنترل اعصاب اشتهاآور در بدن خواهد شد. بنابراین در گام نخست باید آب به اندازه کافی مصرف شود. تابدین وسیله آب از دست رفته بدن  بازگردد. علاوه بر این آب موجب تنظمیم گردش خون و رقیق کردن اسید معده خواهد شد. این مسئله علائم بی‌اشتهایی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. مصرف غذاهای چرب نیز  به شدت بی‌اشتهایی می‌افزاید. بنابراین مصرف انواع سوپ، چای سبز، سبزیجات سبز مانند خیار، هندوانه و… با وجود درصد زیادی آب برای بدن مفید خواهد بود. علاوه بر این نسخه درمان سنتی گرمازدگی، خاکشیر و تخم شربتی را نیز فراموش نکنید. مصرف چای و قهوه را هم به حداقل برسانید.

کم‌خوابی نیز یکی دیگر از عوامل بی‌اشتهایی در تابستان است. خواب کافی در شب و استراحت کوتاه مدت هنگام ظهر نیز به درمان این مسئله کمک خواهد کرد. استراحت کافی موجب ایجاد انرژی برای فعالیت روزانه و کمک به بدن برای بازسازی خواهد بود.

 

چند گیاه مفید برای درمان بی‌اشتهایی در تابستان

 عرق خارشتر یکی از گیاهان موثر در درمان بی‌اشتهایی است. این گیاه باعث افزایش تعرق در بدن و به همین ترتیب کاهش گرمای بدن خواهد شد. عرق خارشتر را در یخچال خنک نگه‌ دارید و روزانه یک فنجان از آن را میل کنید.

زنجبیل یک گیاه چربی‌سوز است و در ترکیب با لیمو، بابونه و پونه موجب بالا بردن اشتهای شما خواهد شد. می‌توانید روزانه این گیاه را در ترکیب با دیگر گیاهان دم کنید و به جای چای میل کنید. زنجبیل هم خاصیت ضدعفونتی دارد و هم برای از بین بردن گرمای بدن بسیار مفید است.

رازیانه نیز یکی از گیاهان مفید برای افزایش اشتهای بانوان است.  مقدار یک قاشق چای خوری رازیانه را بکوبید و در یک لیتر آب بجوشانید و ده دقیقه اجازه دهید دم بکشد. این معجون اشتهاآور را روزانه نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

 

نتیجه‌گیری

بی‌اشتهایی در تابستان امری طبیعی است. در مرحله اول سعی کنید به خود مسلط باشید و بدانید که این مسئله یک بیماری نیست. برای درمان بی‌اشتهایی در تابستان می‌توان از درمان‌های طبیعی استفاده کنید. سعی کنید در ساعات خیلی گرم از خانه بیرون نروید. آب زیاد مصرف کنید و در کنار آن مصرف میوه و سبزیجات سرشار از آب را فراموش نکنید. به خود استرس وارد نکنید و بدانید که چنین مشکلاتی موقتی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.