×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان کهیر با کاسنی چطور امکان پذیر است؟

درمان کهیر با کاسنی یکی از روش‌های درمان کهیر است. کهیر یک بیماری نیست بلکه یک واکنش دفاعی بدن است. کهیرها برآمدگی‌های خارش‌دار بر روی پوست هستند. این برآمدگی‌ها در صورت خاراندن دچار سوزش نیز ‌می‌شوند. آن‌ها قرمز هستند و دارای اندازه‌های متفاوتی نیز می‌باشند. در برخی افراد حتی کهیرها می‌توانند روی‌ هم بزنند. در این صورت فرد درد و خارش چند برابری را تحمل می‌کند. در این مقاله از شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به بررسی کهیر و درمان آن با کاسنی می‌پردازیم.

درمان کهیر با کاسنی

در مراحل درمان کهیر که وارد شویم؛ اولین مرحله حذف مواد غذایی حساسیت‌زا است. بسیاری از ماده‌های غذایی حساسیت‌زا هستند. شناسایی این مواد غذایی کار نسبتاً سختی است. از این رو بهتر است با امتحان مواد غذایی مختلف بفهمید  که کدام ماده برای شما حساسیت‌زا است.

برای یافتن مواد غذایی حساسیت‌زا باید هر تغییری را که در بدن خود مشاهده کردید یادداشت کنید. از مهم‌ترین مواد غذایی حساسیت‌زا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد غذایی حاوی سالیسیلات
  • مواد غذایی حاوی وسوکتیوآمینز
  • برخی از ادویه‌ها مانند فلفل
  • شوره حیوانات و گردوغبار منزل
  • گرده
  • لاتکس
  • مواد شیمیایی

درمان کهیر با کاسنی میان مردم کشور ما بسیار مشهور است. این گیاه به شما در درمان حساسیت‌ها کمک  زیادی می‌کند. اما این گیاه خواص دیگری هم دارد. کاسنی یکی از گیاهان دارویی شگفت‌انگیز است که به‌راحتی هم یافت می‌شود.

کاسنی و درمان کبد

استفاده از کاسنی تأثیر زیادی بر روی دفع سموم کبد دارد. همچنین می‌تواند صفرا و زردی را از کبد خارج کند. این گیاه درمان بسیار خوبی برای تب است.

کاسنی و پوست

کاسنی برای بهبود وضعیت پوست نیز بسیار مفید است. این گیاه می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی از قبیل جوش‌های ناشی از گرمی یا کثیف شدن خون را درمان کند. کاسنی این کار را با تصفیه کبد انجام می‌دهد. درخشان شدن پوست یکی از خواص استفاده از این گیاه است. دقت داشته باشید که عرق کاسنی هرچه تلخ‌تر باشد باکیفیت‌تر است. مخلوط آن با عرق شاه‌تره که دیگر شاهکار می‌شود.

کاسنی و کاهش وزن و یبوست

کاسنی دارای فروکتوز و اینولین است. این‌ها فیبرهای طبیعی هستند. این فیبرها در بهبود حرکات روده تاثیر بسیار خوبی دارند. همین باعث می‌شود یبوست درمان شود. با این کار به کاهش وزن نیز کمک زیادی می‌شود. این گیاه می‌تواند شما را گرسنه کند. ایجاد رفتارهای غذاجویانه در گیاه کاسنی بسیار بالا است. این کار به دلیل وجود گلین است. این عنصر کنترل‌کننده خورد و خوراک است. همین هورمون می‌تواند احساس سیری هم ایجاد کند.

کاسنی و پیشگیری از سرطان

کاسنی در پیشگیری از سرطان نیز مؤثر است. تحقیقات نشان داده است کاسنی جلوی رشد تومورهای سرطانی را تا حد زیادی می‌گیرد. این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد.  می‌توان گفت اصلی‌ترین سرطانی که این گیاه درمان می‌کند، سرطان سینه است. البته درمان سرطان روده با این گیاه نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

کاسنی و کاهش التهاب

کاسنی کاهنده التهاب‌ها است. به همین دلیل باعث کاهش دردهای مفصلی می‌شود. آرتروز یک بیماری دردناک است. با استفاده از این گیاه می‌توان  آرتروز را به راحتی درمان کرد.

کاسنی و طب سنتی

طبیعت کاسنی سرد و تر است. از کاسنی می‌توان داروهای متفاوتی ساخت. در زیر به بررسی برخی از داروهای طب سنتی که با این گیاه تولید می‌شوند می‌پردازیم.

پماد کاسنی

این پماد از برگ کاسنی ساخته می‌شود. پماد کاسنی در درمان کهیر با کاسنی نیز مؤثر است. همانطور که گفته شد گیاه کاسنی می‌تواند انواع التهابات پوستی از جمله کهیر را درمان کند.

آب کاسنی

آب کاسنی و ترکیب آن با هویج، کرفس و جعفری، ماده‌ای تولید می‌کند که برای بیماران کم‌خون بسیار مفید است. شما می‌توانید این گیاه را از مراکز معتبر فروش گیاهان دارویی (عطاری) خریداری کنید.

نتیجه گیری

کاسنی به دلیل خواص دارویی فراوانی که دارد بسیار پرطرفدار است. درمان کهیر با این گیاه یکی از پرکاربردترین درمان‌ها در میان ایرانیان است. البته این گیاه در مناطق متفاوتی از زمین رشد می‌کند. از کاسنی و مشتقات آن برای درمان دیگر بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.