×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت زیره ی کوهی در زیرکوه

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، درویشی مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: بالغ بر ۱۰۰ هکتار از مراتع کوهستانی زیرکوه، زیر کشت زیره‌ی کوهی می‌باشد که پیش بینی می‌شود ۲۲۰ کیلو گرم زیره از این مراتع برداشت شود.
وی با اشاره به این که زیره‌ی کوهی محصولی است که نیاز فراوان به آب دارد افزود: در سال جاری به علت افزایش بارندگی‌ها شاهد رونق بیشتر این محصول بوده و حدود ۱۸۰ خانوار از برداشت این محصول درآمد خواهند داشت.
درویشی بهترین زمان برداشت این محصول را نیمه‌ی خرداد ماه تا اواسط تیر ماه دانست و بیان کرد:گیاه زیره در این بازه‌ی زمانی بهترین کیفیت و مرغوبیت را برای چیدن دارد به همین منظور کشاورزان در این مدت اقدام به برداشت زیره می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه تاکید کرد: اگر قبل از رسیدن کامل گیاه، کشاورزان اقدام به چینش گیاه کنند، گیاه عاری از هرگونه عطر و بو خواهد بود و هیچگونه ارزش غذایی نخواهد داشت.
وی زیره‌ی کوهی را به عنوان سوغات ارزشمند این خطه معرفی کرد و گفت:زیره‌ی سیاه به عنوان طعم دهنده‌ی قوی در اکثردمنوش‌ها و غذا‌های مردم شهرستان زیر کوه استفاده می‌شود و طعم وبوی بسیار خوشمزه‌ای به غذا‌های محلی می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.