×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پلمب یک واحد تولیدی داروهای گیاهی در تفت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، «شهاب سلامتی» با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده و در دستور کار معاونت غذا و داروی استان به منظور تأمین سلامت عمومی، اظهار کرد: یک واحد تولید داروهای گیاهی و ترکیبات دست ساز بدون مجوز و با ادعاهای درمانی خاص در شهرستان تفت شناسایی و با حکم قضایی پلمب شد.
وی افزود: این واحد تولیدی غیرمجاز که شبکه تولیدی قوی همراه با وب سایت فروش محصولات ایجاد کرده بود اقدام به ساخت انواع دمنوش، عرقیات، داروهای ترک اعتیاد، انواع ماسک‌های گیاهی، شراب حلال، داروهای سقط جنین، به صورت کپسول‌های دست‌ساز، پماد، ضماد و شربت را در شرایط بهداشتی بسیار نامناسب نگهداری و به شهروندان عرضه می‌کرد.
کارشناس حوزه نظارت بر امور مکمل، فرآورده‌های طبیعی و سنتی معاونت غذا و دارو گفت: از این واحد تولیدی غیرمجاز تعداد ۴۲۰ بسته مواد اولیه تولیدی و حدود ۱۰۰۰ قطعه انواع داروهای گیاهی، قرص و کپسول کشف و ضبط و این واحد با همکاری اماکن، نیروی انتظامی و نیروهای بهداشتی پلمب شد.
این کارشناس در ادامه تاکید کرد: عطاری‌ها مجاز به عرضه هیچ‌گونه دارو و قرص، انجام حجامت، جا انداختن مفصل و درمان سوختگی نیستند مگر عرضه گیاهان دارویی به صورت خشک و نه به صورت کپسول بدون هیچگونه ادعای دارویی و درمانی و همچنین عرضه عرقیات گیاهی که دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو باشد.
سلامتی تصریح کرد: واحدهای عطاری حتما باید دارای پروانه کسب از صنف عطار و حناساب باشند و متصدی عطاری هم باید کارت بهداشت را از مراکز مربوطه دریافت کند.
وی خاطرنشان کرد: معاونت غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به مصرف هرگونه محصولات و گیاهان دارویی و با ادعاهای خاص و بدون مجوز از سازمان غذا و دارو از همشهریان عزیز تقاضا دارد در صورت مشاهده این قبیل محصولات در عطاری‌ها و سایر مراکز عرضه، مراتب را به این معاونت گزارش دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.