×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونق گیاهان دارویی در گرو هدفمندسازی

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، محمد حسن عصاره ظهر سه شنبه در نشست توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در راستای توسعه گیاهان دارویی مشخص سازی افق پیش رو و کشت هدفمند ضروری است.

عصاره با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش گیاهان دارویی، تصریح کرد: برش استانی سند توسعه گیاهان دارویی با تکیه بر سند ملی و ظرفیت‌های استان تدوین شده است.

عصاره با بیان اینکه ایراداتی در سند توسعه گیاهان دارویی استان وجود دارد، اظهار کرد: بومی سازی این سند موفق بوده، اما کامل نیست.

دبیر توسعه علوم و فناوری و طب سنتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید توسعه به شکل هدف دار رقم بخورد، ابراز کرد: پلن های تهیه شده باید خروجی عملیاتی را رقم بزند.

عصاره گفت: باید افق‌های توسعه بخش گیاهان دارویی و طب سنتی استان مشخص شود.

وی با بیان اینکه ارائه گزارشات پیشرفت کار به شکل سه ماهه یا شش ماهه مورد تاکید است، گفت: عملیاتی سازی زنجیره ارتباطی ر حرکتی بر عهده استانداری است و تحقق اهداف و خروج کار باید با همکاری همه بخش‌های متولی رقم بخورد.

دبیر توسعه علوم و فناوری و طب سنتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بکارگیری طرح پایلوت‌های آموزشی و ترویجی در حوزه گیاهان دارویی را گامی مؤثر در پیشبرد اهداف دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها، اگر در حوزه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد به شکل مناسبی ورود پیدا کنیم، خروجی خوبی رقم خواهد خورد.

وی افزود: باید نقش‌ها مشخص و به شکل هدفمند برای دستیابی به اهداف اقدام شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.